| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi?

Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi?

W sektorze MŚP współpraca z kontrahentami to niezwykle istotna sprawa, gdyż jest ona bezpośrednia i personalna. Pozyskanie nowych partnerów i utrzymanie dobrych relacji z obecnymi jest często kwestią „być albo nie być” firmy na rynku. W głównej mierze to właśnie rzetelni kontrahenci decydują o płynności finansowej danego przedsiębiorstwa, a dzięki ich zweryfikowaniu możemy uchronić się przed bankructwem.

Jak szukać kontrahentów?

W poszukiwaniu nowych kontrahentów najprościej jest skorzystać z internetu, w którym można znaleźć wiele istotnych informacji o potencjalnych partnerach. Ponadto warto prześledzić także katalogi branżowe, udać się na targi bądź do izb gospodarczych. Po przeanalizowaniu różnych źródeł informacji należy skomponować listę potencjalnych interesujących nas kontrahentów, która powinna zawierać wszelkie szczegółowe dane o każdym z nich. Gdy już dokonamy selekcji przedsiębiorstw, wysyłamy do nich ofertę. Jeżeli nie uzyskamy odpowiedzi, warto samemu udać się do danej firmy i przedstawić jej właścicielowi korzystne warunki umowy.

Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego?

Niestety, spotkania negocjacyjne z kontrahentami mogą pochłaniać ogromną ilość czasu. Co więcej, nie jest powiedziane, że zawsze osiągną one pożądany skutek. Dlatego też aby doszło do podpisania umowy, należy być bardzo dobrze przygotowanym, aby trafić z ofertą w potrzeby i możliwości klienta.

Sprawdzamy kontrahenta

Kontrahenta należy sprawdzić odpowiednio wcześnie. Najlepiej to zrobić jeszcze przed rozpoczęciem negocjacji. W innym przypadku na kolacjach biznesowych możemy stracić jedynie czas i pieniądze. „Badając” kontrahenta, można skorzystać z pomocy prawnika, bądź samemu poszukać na jego temat niezbędnych informacji. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy dana firma naprawdę prowadzi działalność. Potrzebne do tego są jej nazwa i numer NIP, dzięki którym możemy zweryfikować tę informację w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Sprawdzenie przedsiębiorstwa w ten sposób jest całkowicie bezpłatne.

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Co więcej, pozwala to nam uzyskać dodatkowe dane, np. to, czy nasz potencjalny kontrahent nie zawiesił działalności. Jeśli chcemy być pewni, że nasz przyszły partner nie zalega z płatnościami, za pośrednictwem numeru NIP warto sprawdzić go w Krajowym Biurze Informacji Gospodarczej.

reklama

Ekspert:

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zdjęcia

Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi? / Fot. Fotolia
Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi? / Fot. Fotolia

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »