reklama
reklama
Jak szukać kontrahentów?
W poszukiwaniu nowych kontrahentów najprościej jest skorzystać z internetu, w którym można znaleźć wiele istotnych informacji o potencjalnych partnerach. Ponadto warto prześledzić także katalogi branżowe, udać się na targi bądź do izb gospodarczych. Po przeanalizowaniu różnych źródeł informacji należy skomponować listę potencjalnych interesujących nas kontrahentów, która powinna zawierać wszelkie szczegółowe dane o każdym z nich. Gdy już dokonamy selekcji przedsiębiorstw, wysyłamy do nich ofertę. Jeżeli nie uzyskamy odpowiedzi, warto samemu udać się do danej firmy i przedstawić jej właścicielowi korzystne warunki umowy.
Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego?
Niestety, spotkania negocjacyjne z kontrahentami mogą pochłaniać ogromną ilość czasu. Co więcej, nie jest powiedziane, że zawsze osiągną one pożądany skutek. Dlatego też aby doszło do podpisania umowy, należy być bardzo dobrze przygotowanym, aby trafić z ofertą w potrzeby i możliwości klienta.
Sprawdzamy kontrahenta
Kontrahenta należy sprawdzić odpowiednio wcześnie. Najlepiej to zrobić jeszcze przed rozpoczęciem negocjacji. W innym przypadku na kolacjach biznesowych możemy stracić jedynie czas i pieniądze. „Badając” kontrahenta, można skorzystać z pomocy prawnika, bądź samemu poszukać na jego temat niezbędnych informacji. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy dana firma naprawdę prowadzi działalność. Potrzebne do tego są jej nazwa i numer NIP, dzięki którym możemy zweryfikować tę informację w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Sprawdzenie przedsiębiorstwa w ten sposób jest całkowicie bezpłatne.
Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet
Co więcej, pozwala to nam uzyskać dodatkowe dane, np. to, czy nasz potencjalny kontrahent nie zawiesił działalności. Jeśli chcemy być pewni, że nasz przyszły partner nie zalega z płatnościami, za pośrednictwem numeru NIP warto sprawdzić go w Krajowym Biurze Informacji Gospodarczej.