| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Kompleksowa obsługa sprzedaży - na co zwrócić uwagę?

Kompleksowa obsługa sprzedaży - na co zwrócić uwagę?

Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe stojące przed zakupem oprogramowania nie mają łatwego wyboru. Bogata oferta programów służących do obsługi sprzedaży być może nie odstrasza, ale na pewno potrafi przyprawić o zawrót głowy.

Na rynku znajdziemy programy zarówno niewielkich firm, jak i potężnych graczy. Począwszy od rozwiązań zupełnie darmowych, po takie, które do tanich nie należą, ale pod każdym względem mogą zostać dostosowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Co zatem wybrać? Na co zwrócić uwagę?


Pełna obsługa magazynu


To podstawowa funkcjonalność, którą powinien posiadać każdy program przeznaczony do kompleksowej obsługi sprzedaży. Rzetelne informacje nt. bieżących stanów magazynowych zdecydowanie ułatwią planowanie zakupów oraz skutecznie ograniczą związane z tym koszty. Wraz z programem powinniśmy otrzymać nie tylko możliwość wystawiania wszystkich rodzajów dokumentów sprzedaży, ale przede wszystkim możliwość generowania wszelkich niezbędnych dokumentów magazynowych, takich jak PZ, MM, WZ, RW czy PR.


Wsparcie sprzedaży


Zaraz po magazynie należy zwrócić uwagę na moduł obsługujący sprzedaż. Prawidłowe wystawianie, przeliczanie oraz drukowanie faktur i paragonów to standard. Podobnie jak obsługa drukarek fiskalnych. Nie każdy program zaoferuje jednak możliwość  wysyłania faktur w postaci elektronicznej lub comiesięcznego wystawiania powtarzających się faktur, a tego typu funkcje są bardzo istotne, gdyż bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów sprzedaży. W przypadku, kiedy obsługujemy zagranicznych kontrahentów, nie należy zapominać o możliwości wystawiania faktur walutowych w językach obcych, wraz z automatycznymi przeliczeniami EUR-PLN i rozliczaniem różnic kursowych.


Należności i zobowiązania


Rozbudowany mechanizm rozliczania należności zminimalizuje ryzyko obrotów z nierzetelnymi kontrahentami i zwiększy ściągalność długów. Niewątpliwie przydatną funkcją będzie szczegółowa ewidencja rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami oraz moduł windykacyjny, który pomoże w seryjnym wystawieniu przypomnień i wezwań do zapłaty. Przydatna może się okazać również możliwość nałożenia restrykcji na konkretnych kontrahentów czy kalkulator odsetkowy, który pomoże obliczyć odsetki ustawowe i podatkowe.

Kredyt dla przedsiębiorstwa w 2013 roku - kto go dostanie?

Pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów

Samochód w firmie - czy warto inwestować w dodatkowe polisy?


CRM


Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z konkretnym klientem. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy

związek pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »