Na rynku znajdziemy programy zarówno niewielkich firm, jak i potężnych graczy. Począwszy od rozwiązań zupełnie darmowych, po takie, które do tanich nie należą, ale pod każdym względem mogą zostać dostosowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Co zatem wybrać? Na co zwrócić uwagę?
Pełna obsługa magazynu
To podstawowa funkcjonalność, którą powinien posiadać każdy program przeznaczony do kompleksowej obsługi sprzedaży. Rzetelne informacje nt. bieżących stanów magazynowych zdecydowanie ułatwią planowanie zakupów oraz skutecznie ograniczą związane z tym koszty. Wraz z programem powinniśmy otrzymać nie tylko możliwość wystawiania wszystkich rodzajów dokumentów sprzedaży, ale przede wszystkim możliwość generowania wszelkich niezbędnych dokumentów magazynowych, takich jak PZ, MM, WZ, RW czy PR.
reklama
reklama
Wsparcie sprzedaży
Zaraz po magazynie należy zwrócić uwagę na moduł obsługujący sprzedaż. Prawidłowe wystawianie, przeliczanie oraz drukowanie faktur i paragonów to standard. Podobnie jak obsługa drukarek fiskalnych. Nie każdy program zaoferuje jednak możliwość wysyłania faktur w postaci elektronicznej lub comiesięcznego wystawiania powtarzających się faktur, a tego typu funkcje są bardzo istotne, gdyż bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów sprzedaży. W przypadku, kiedy obsługujemy zagranicznych kontrahentów, nie należy zapominać o możliwości wystawiania faktur walutowych w językach obcych, wraz z automatycznymi przeliczeniami EUR-PLN i rozliczaniem różnic kursowych.
Należności i zobowiązania
Rozbudowany mechanizm rozliczania należności zminimalizuje ryzyko obrotów z nierzetelnymi kontrahentami i zwiększy ściągalność długów. Niewątpliwie przydatną funkcją będzie szczegółowa ewidencja rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami oraz moduł windykacyjny, który pomoże w seryjnym wystawieniu przypomnień i wezwań do zapłaty. Przydatna może się okazać również możliwość nałożenia restrykcji na konkretnych kontrahentów czy kalkulator odsetkowy, który pomoże obliczyć odsetki ustawowe i podatkowe.
Kredyt dla przedsiębiorstwa w 2013 roku - kto go dostanie?
Pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów
Samochód w firmie - czy warto inwestować w dodatkowe polisy?
CRM
Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z konkretnym klientem. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.