| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Działalność gospodarcza

Jak dokonać likwidacji części majątku firmowego?

Aktualizacja: 18.12.2012

W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej może się zdarzyć, że składnik majątku ulega zużyciu, zniszczeniu czy kradzieży lub jest wycofywany z firmy z uwagi na przekazanie do użytkowania w celach osobistych. W takich przypadkach należy przeprowadzić proces tzw. likwidacji składnika majątku. »

Firmy oszczędzają na koniec roku

Aktualizacja: 14.12.2012

Od kilku miesięcy mówi się o nadchodzącej nowej fali spowolnienia gospodarczego. Choć wiele polskich firm jeszcze jej nie odczuwa, przygotowują się na oszczędności. Cięcie kosztów nie zawsze jednak musi oznaczać redukcję zatrudnienia, czy rezygnację ze świadczeń socjalnych. Szukając ekonomicznych rozwiązań, warto zacząć zaprzyjaźniać się w nowymi technologiami. »

Kiedy możliwa jest rejestracja domeny z końcówką .eu

Aktualizacja: 04.12.2012

W dniu 19 lipca 2012 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok, w którym stwierdził, że osoby, które nie są uprawnione do komercyjnego wykorzystywania znaku towarowego zgodnie z jego swoistymi funkcjami, nie są licencjobiorcami mogącymi wnieść o rejestrację znaku jako nazwy domeny .eu w tzw. okresie sunrise (sprawa C-376/11). »

Jak uniknąć odpowiedzialności karnoskarbowej

Aktualizacja: 17.01.2013

Właściwe stosowanie przepisów prawa podatkowego nie jest w praktyce zadaniem łatwym, a skutki ewentualnych błędów w tym zakresie mogą być dla podatników i osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi tych podmiotów bardzo dotkliwe. Powstanie zaległości podatkowych może w szczególności wiązać się nie tylko z obowiązkiem ich uregulowania wraz z odsetkami, ale również z określoną odpowiedzialnością karnoskarbową osób zajmujących się sprawami gospodarczymi (w tym w szczególności finansowymi) podatnika. »

Jak wybrać nazwę dla firmy?

Aktualizacja: 23.11.2012

Na rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firm, nazwy produktów, marek i usług, które powstały poprzez zastosowanie obowiązującego w branży stylu. Trudno je od siebie odróżnić i zapamiętać. Zdarza się również, że nazwy firm są mylące lub posiadają zakodowane negatywne skojarzenia, które utrudniają ich efektywne stosowanie. Naming to sztuka tworzenia nazw unikalnych, wspierających sprzedaż a zarazem bezpiecznych prawnie. Jaka więc powinna być nazwa? »

Jak rozliczyć się z przejechanych kilometrów?

Aktualizacja: 16.11.2012

Samochód jest nieodłącznym elementem wyposażenia w wielu firmach. Wielu też przedsiębiorców nie wyobraża sobie funkcjonowania swojego przedsiębiorstwa bez auta. Do wypełniania obowiązków służbowych pracodawcy najczęściej powierzają pracownikom auta firmowe. Pojawia się pytanie w jaki sposób rozliczyć się z kilometrów przejechanych w ramach wypełnianych obowiązków? »

Dlaczego warto korzystać z arbitrażu?

Aktualizacja: 14.11.2012

Arbitraż to coraz popularniejszy sposób rozwiązywania sporów pomiędzy przedsiębiorcami. Do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej trafia rocznie około 300-400 spraw. Najczęściej z tej formy rozwiązywania sporów korzystają firmy budowlane. – Główne walory arbitrażu to szybkość, poufność i kompetencja – podkreśla mecenas Marek Furtek, prezes Sądu Arbitrażowego przy KIG. »

Czy po zawieszeniu działalności przysługuje zasiłek pielęgnacyjny

Aktualizacja: 06.11.2012

Przedsiębiorca, który zawiesi działalność gospodarczą, aby opiekować się niepełnosprawnym dzieckiem, ma prawo do zasiłku pielęgnacyjnego - wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Prezydent m.st. Warszawy zasiłku odmówił. »

Czy wydatki na biznesplan zmniejszą podatek?

Aktualizacja: 05.11.2012

Warunkiem koniecznym do pozyskania finansowania zewnętrznego w celu pokrycia kosztów przewidywanych inwestycji jest przedstawienie biznesplanu. Pomimo, iż wydatki poniesione w związku z nabyciem usługi sporządzenia profesjonalnie przygotowanej dokumentacji analitycznej nie należą do najniższych, ich wartość może zostać zaliczona do kosztów podatkowych. »

Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Aktualizacja: 30.10.2012

Nierzetelni kontrahenci to duży problem dla przedsiębiorców, ponieważ brak zapłaty od klienta stanowi podwójny problem – oprócz braku należności za sprzedany towar lub usługę, przedsiębiorca dodatkowo traci z uwagi na konieczność zapłaty podatków. Dlatego warto poświęcić czas na sprawdzenie wiarygodności kontrahenta przed nawiązaniem współpracy. W jaki sposób można to zrobić? »

Jak przygotować się do przetargu?

Aktualizacja: 23.10.2012

W trudniejszych czasach firmy poszukują rozległych kontaktów do zdobywania nowych zleceń - do łask powracają konkursy i przetargi. Sprawdź, jak się do nich odpowiednio przygotować, na co zwracać uwagę, jakie dokumenty są niezbędne w większości postępowań. »

ETS zakazuje agresywnych praktyk handlowych!

Aktualizacja: 26.10.2012

Zakazane jest wysyłanie ulotek, listów, kuponów itp. stwarzających fałszywe wrażenie, że klient wygrał nagrodę, podczas gdy w rzeczywistości, żeby ją otrzymać, musi ponieść konkretne wydatki - orzekł unijny Trybunał Sprawiedliwości. »

Na czym polega solidarna odpowiedzialność dłużników i kiedy powstaje?

Aktualizacja: 16.10.2012

W życiu codziennym i w praktyce obrotu gospodarczego często bywa tak, że w ramach jednego stosunku prawnego, kilka osób (podmiotów) jest zobowiązanych do określonego świadczenia na rzecz drugiej strony tego stosunku. W przypadku wielości osób zobowiązanych, osoby te mogą być zobowiązane indywidualnie (każda odpowiada za swoją część świadczenia) lub solidarnie. »

Swoboda przedsiębiorczości a swoboda świadczenia usług w UE

Aktualizacja: 11.10.2012

Od czasu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej istotne znaczenie dla życia gospodarczego w naszym kraju, oraz dla aktywności gospodarczej polskich obywateli mają unijne reguły dotyczące swobody przedsiębiorczości oraz swobody świadczenia usług. Podstawowe zasady dotyczące obu tych zagadnień są obecnie określone w Traktacie o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864 ze zm., dalej „TFUE”). »

Ustalenie zakresu robót budowlanych i jego skutki

Aktualizacja: 08.10.2012

W naszej poniższej publikacji postaramy się przedstawić, jak powinien zostać określony w umowie o roboty budowlane (zawartej pomiędzy inwestorem a wykonawcą/generalnym wykonawcą) zakres robót budowlanych, wykonywanych przez wykonawcę osobiście lub za pomocą podwykonawców. Postaramy się również odpowiedzieć na pytanie: czy nieprawidłowe (np. zbyt ogólne) wskazanie zakresu robót wykonywanych osobiście przez wykonawcę wpływa na ważność umowy zawartej między inwestorem a wykonawcą? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »