| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Rejestracja firmy przez internet

Rejestracja firmy przez internet

Rejestracja działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej on-line byłaby popularną formą zakładania firmy, gdyby nie konieczność posiadania podpisu elektronicznego. Jak informuje Ministerstwo Gospodarki, od chwili uruchomienia rejestru na początku lipca 2011 r. do połowy 2014 r. z możliwości zarejestrowania się przez internet skorzystało tylko 3% przedsiębiorców.

A i tak zaczyna się od banku

Jak widać, osoby zakładające własne firmy, nie unikną przynajmniej dwóch wizyt w urzędach. I to nawet wtedy, gdy zdecydują się na wcześniejsze utworzenie profilu zaufanego w systemie ePUAP. Faktycznie jednak trzeba do tego dodać jeszcze jedną wizytę w instytucji publicznej. Zgodnie z przepisami bowiem, przy zakładaniu działalności gospodarczej należy podać numer konta, z którego przedsiębiorca będzie korzystał. W części banków da się to zrobić elektronicznie, ale w niektórych przypadkach konieczna będzie wizyta w oddziale.

W banku da się załatwić (prawie) wszystko

Michał Knitter, dyrektor Departamentu Produktów w Idea Banku

Mimo wielu prób i zapowiedzi polityków, dotyczących wprowadzenia „jednego okienka”, przedsiębiorcy muszą odwiedzić co najmniej dwa lub trzy urzędy, aby uruchomić działalność gospodarczą. Biorąc pod uwagę, że wcześniej jeszcze trzeba założyć konto w banku, tych wizyt może być więcej.

Sposobem na uniknięcie chodzenia po urzędach jest skorzystanie z pomocy banku przy zakładaniu firmy. Osoby, które chcą założyć działalność, mogą zgłosić się do nas albo do firmy Tax Care, my zaś nie tylko założymy kont firmowe, ale także pomożemy przy wypełnieniu wniosku rejestracyjnego, a także zajmiemy się przesłaniem wszystkich koniecznych dokumentów i do ZUS, i do urzędu skarbowego.

Niestety, nawet korzystający z naszej pomocy przedsiębiorca będzie musiał odwiedzić urząd gminy. Wprawdzie istnieje możliwość udzielenia nam pełnomocnictwa do załatwienia formalności w gminie, ale takie pełnomocnictwo wymaga notarialnego poświadczenia, co wiąże się i z koniecznością złożenia wizyty u notariusza, i z kosztami. Mamy jednak pomysł, jak ten problem rozwiązać i ogłosimy go niebawem.

Marek Siudaj, TaxCare

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Perfecta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »