| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy

Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy

Współczesne technologie i dostęp do internetu dają dziś małym i średnim przedsiębiorcom olbrzymie możliwości rozwoju firmy. Nowoczesne przedsiębiorstwa świadczące swoje usługi, dążą do poprawy efektywności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działania firmy. Jest to możliwe dzięki zmianie metod zarządzania zespołem, jego pracą i sposobami monitorowania wyników jego działania.

Celem każdego przedsiębiorstwa jest rozwój, wzmacnianie własnej pozycji i osiąganie zysków. Firmy mogą osiągnąć ten cel wydając spore budżety marketingowe, aby wywołać popyt na swój produkt (pull), lub po prostu wspierając działania sprzedażowe (push), co jest zwykle tańsze i szczególnie w relacji b2b przynosi natychmiastowy efekt.

Drogą do realizacji tych celów bardzo często są programy motywacyjne, które wspierają efektywność handlowców i zwiększają ich zaangażowanie. Efektywny i zmotywowany pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa.

Obecnie wiele firm z sektora MŚP boryka się z problemem przygotowania i wdrożenia takiego programu w swojej firmie, twierdząc, że mogą sobie na to pozwolić jedynie duże przedsiębiorstwa. Z pomocą przedsiębiorcom przychodzą nowe media i nowe technologie, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom przygotować spersonalizowany system sprzedażowy dla swoich handlowców.

Dlaczego to konieczne?

Podjęcie decyzji o wdrożeniu w swojej firmie programu sprzedażowego, który ma motywować handlowców musi być przemyślanym krokiem. Realizacja celów biznesowych to priorytetowe zadanie każdej dużej, jak i małej firmy. - komentuje Tomasz Michalik, inicjator i twórca systemu Motiveo.pl, służącego do tworzenia programów motywacyjnych, założyciel jednej z pierwszych polskich agencji interaktywnych INSIGNIA. - Zwiększenie sprzedaży, ilości klientów lub wzrost wartości firmy to wyzwania, jakie stoją nie tylko przed właścicielami firmy, ale także przed jej pracownikami. Dlatego też niezbędnym elementem w osiągnięciu sukcesu jest zadbanie o proces określania celów dla pracowników, a następnie rozliczania ich realizacji. Stworzenie takiego systemu motywacyjnego pozwoli mieć pewność, że zatrudnienie w firmie handlowcy pracują zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmową strategię i są lepiej zmotywowani do efektywnej pracy. Dzięki temu fundusze materialne oraz niematerialne włożone w wyszkolenie i rozwój zatrudnionych osób nie okażą się biznesowo nieuzasadnionym wydatkiem. – dodaje Michalik.

Święta w firmie – rozliczanie obdarowanych pracowników i zleceniobiorców

Biznes musi sprzedawać

Jednym z rozwiązań dla sektora MŚP jest e-platforma Motiveo.pl, służąca do tworzenia programów motywacyjnych. System został skonstruowany tak, aby przynosić wymierne korzyści zarówno przedsiębiorcy (większa sprzedaż), jak i handlowcom (premie za efekty). Pozwala na kompleksowe, mobilne i szybkie zarządzanie zespołem, monitorowanie wyników sprzedaży i tworzenie rozwiązań usprawniających i podnoszących efektywność działania przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można stworzyć dobrze działający system motywacyjny od podstaw, korzystając z pomocy wirtualnego doradcy. Szczegółowe informacje dotyczące produktów, planów sprzedażowych, lokalizacji klientów oraz zasad, według których handlowcy powinni sprzedawać pozwalają na przygotowanie analizy działań handlowców, badanie sezonowości sprzedaży i cyklu życia produktu.

Obowiązki sprzedawcy po zmianach w prawie konsumenckim

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marek Pasiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »