| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Odstąpienie od umowy przez konsumenta – nowe zasady 2014/2015

Odstąpienie od umowy przez konsumenta – nowe zasady 2014/2015

Wraz z wejściem w życie ustawy o prawach konsumenta (25 grudnia 2014 r.), zmianie uległy regulacje dotyczące prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Na pozór mogłoby się wydawać, że nowymi przepisami najbardziej zainteresowani powinni być konsumenci. Wszakże to ich uprawnienia ulegną zmianie. Jednak nic bardziej mylnego. To przedsiębiorcy, prowadzący działalność polegającą na zawieraniu z konsumentami umów na odległość, powinni jak najlepiej zapoznać się ze tymi zmianami w prawie. Wynika to z faktu, że zostały na nich nałożone nowe obowiązki, a także zmieniły się ich uprawnienia.

Podsumowanie

Jak widać ustawa o prawach konsumenta wprowadza szereg nowych rozwiązań w zakresie odstąpienia od umowy przez konsumenta. Powyżej przedstawione zostały wyłącznie najistotniejsze, z punktu widzenia przedsiębiorców i konsumentów, zmiany w prawie.

Nowe uprawnienia zostały przyznane zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom. Jednak z uwagi na to, że ustawa nakłada także nowe obowiązki na strony umowy zawartej na odległość, każdy przedsiębiorca i konsument powinien szczegółowo zapoznać się z nowymi regulacjami.

Maciej Godyń

Artykuł pochodzi z serwisu www.PortalPrawaIT.com prowadzonego przez Kancelarię Lubasz i Wspólnicy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Blog Prawa Zamówień Publicznych

Opinie prawników specjalizujących się w prawie zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK