| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

Firmy wciąż nieprzygotowane na transakcje mobilne

Jak pokazują wyniki raportu "Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego", przeprowadzonego pod koniec 2014 roku przez ActiveMobi, polskie MŚP wciąż nie są gotowe na konsumentów kupujących za pośrednictwem urządzeń zdalnych. Jedynie 7% firm ma strony internetowe, które są przyjazne urządzeniom przenośnym. Obecnie współczesny konsument awansował na stanowisko prosumenta, który dokonuje zakupów internetowych jak profesjonalista, porównując oferty, ceny oraz opinie o poszczególnych firmach i produktach.

Czy przedsiębiorca może zawrzeć umowę z konsumentem przez SMS-a

Smartfony stały się narzędziem służącym wykonywaniu codziennych czynności, a liczba osób korzystających z internetu za ich pośrednictwem zaczyna przewyższać liczbę użytkowników sieci korzystających z niej przy pomocy urządzeń stacjonarnych.

Dobra strona internetowa to podstawa

Niestety, z badań wynika, że jedynie mały odsetek przedsiębiorstw ma stronę internetową z wersją przystosowaną do urządzeń mobilnych. Z reguły są to firmy funkcjonujące w większych miastach, gdzie przedsiębiorcy są bardziej świadomi potrzeb ich konsumentów. Aby klient dokonujący zakupu za pośrednictwem urządzenia mobilnego mógł z łatwością znaleźć interesujący go artykuł, pojedyncze elementy strony internetowej powinny być zaprojektowane pod wersję mobilną, a nie w nią przekształcone. Dlatego też aby być zupełnie pewnym, że nasz klient znajdzie poszukiwany przez niego produkt i dokona jego zakupu – bez względu na urządzenie, jakim się posługuje – to tworząc stronę internetową, powinniśmy zacząć od zaprojektowania jej wersji na urządzenia mobilne. Tradycyjne WWW na urządzeniach przenośnych ładują się dłużej i są przeciążone treścią, co znacznie utrudnia dokonywanie zakupów mobilnych za ich pośrednictwem.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Aby zwiększyć zasięg przedsiębiorstwa, dobrze jest także zatroszczyć się o to, aby informacje o naszej firmie można było szybko i łatwo wyszukać w internecie, tak aby współczesny prosument przy podejmowaniu decyzji o zakupie mógł wziąć pod uwagę również jej ofertę.

Zainwestuj w wersję mobilną

Konsumenci coraz bardziej doceniają możliwość przeprowadzania transakcji zdalnie, bez względu na miejsce, w którym się aktualnie znajdują. Do kupna towaru lub usługi wystarcza im jedynie dostęp do internetu oraz smartfon bądź tablet. Grono klientów korzystających z zakupów mobilnych z dnia na dzień rośnie. Użytkownicy sieci przed dokonaniem zakupu coraz częściej porównują ceny i szukają opinii o danych produktach i firmach w internecie.

Technologie i rozwiązania mobilne pomagają w prowadzeniu firmy

Dlatego też aby trafić do większej liczby konsumentów, przedsiębiorstwo powinno zainwestować w stronę internetową odpowiadającą potrzebom rynku mobilnego. Dzięki temu firma może powiększyć swoją sprzedaż o kolejną grupę klientów i tym samym pokonać swoich konkurentów, którzy nie zdążyli się jeszcze przygotować na potrzeby współczesnego konsumenta mobilnego.

Autor: Edyta Piekarska, Saldeo SMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Ekspert:

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zdjęcia

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego? / fot. Fotolia
Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego? / fot. Fotolia

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Olimpia Bronowicka

Rzecznik prasowy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »