| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część I

Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część I

Znaczna część funduszy z Unii Europejskiej z puli na lata 2015-2020 została przeznaczona na pomoc przedsiębiorstwom zainteresowanym wejściem na rynki zagraniczne. Rząd dostrzega jak ogromne znaczenie dla rozwoju firm ma dywersyfikacja geograficzna i postanowił wesprzeć polskie przedsiębiorstwa poprzez dofinansowanie niektórych działań niezbędnych do wejścia na rynki międzynarodowe. Fundusze te, jeśli będą prawidłowo wykorzystane, dadzą mniejszym firmom możliwość zbadania rynków może trochę bardziej egzotycznych ale jednocześnie bardzo lukratywnych.

Różnorodność etniczna i religijna Indii oznacza, że prawie w każdej porze roku jest wiele świąt religijnych w różnych częściach kraju. Mówi się, że mieszkańcy Indii świętują 365 dni w roku, co może nie odbiegać wiele od prawdy. Dlatego przed wyjazdem do Indii warto sprawdzić kalendarz miejscowych świąt i festiwali aby nie okazało się po przyjeździe na miejsce, że utkniemy w miejscu, gdzie zaraz po odbyciu spotkania rozpoczynają się miejscowe święta i wszystkie instytucje są zamknięte.

Bycie wrażliwym na lokalne różnice to również bycie wrażliwym na lokalne konwencje religijne. Z większością Polaków deklarujących przynależność do jednej grupy wyznaniowej, zrozumienie różnorodności religijnej nie jest czymś co przychodzi nam łatwo, ale w Indiach będziemy się spotykać z ludźmi o różnych wyznaniach i okazanie zrozumienia dla ich zwyczajów na pewno zrobi dobre wrażenie. Warto powstrzymać się od oferowania alkoholu osobom wyznania muzułmańskiego czy potraw z mięsa wołowego Hindusom a jeśli to możliwe, nawet nie wspominać tych rzeczy w ich obecności.

Wiele firm, które chce wejść na międzynarodowe rynki, dość często ignoruje znaczenie miejscowej kultury we współpracy z zagranicznymi partnerami i dość często okazuje się to być kosztownym błędem. A dzięki pokazaniu, że nie tylko się zna ale i szanuje kulturę oraz zwyczaje obowiązujące w danym kraju, łatwo zrobić dobre wrażanie i zaskarbić sobie przychylność przyszłego partnera biznesowego.

Źródło: EFT International

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »