| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Omawiając tematykę wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie nie sposób pominąć „serca” większości małych firm, jakim jest tak zwany moduł CRM.

CRM to skrót oznaczający Customer Relationship Managment czyli moduł zarządzania relacjami z klientem.

Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze takiego modułu, na co zwrócić uwagę aby nasz wybór okazał się trafny i racjonalny?

Bardzo istotna z punktu widzenia wyboru konkretnego modelu narzędzia – modułu CRM - jest specyfika, organizacja  i model działania firmy, w której wdrażamy takie rozwiązanie.            

Oczywiście uwagi i spostrzeżenia  dotyczące tego tematu odnoszą się tutaj  głównie do sektora przedsiębiorstw małych i średnich, które nie korzystają z rozbudowanych , kosztownych - dedykowanych systemów kontrolujących współpracę z klientami ,raportowanie, nadzór, itd.

Jeżeli mówimy o działalności o niskim stopniu skomplikowania , na przykład  handlowej , która polega na odsprzedaży zakupionych towarów i usług z pewną wartością dodaną ( bez kompletacji i przetwarzania towarów )  , sprzedaży przez kilka kanałów dystrybucji -  to większość dostępnych na rynku narzędzi spełni nasze oczekiwania. Decydującą rolę poza łatwością integracji ze stosowanym przez nas oprogramowaniem będzie   odgrywać  cena i łatwość obsługi narzędzia.

Na co  musimy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie jeżeli naszą działalność cechuje nieco większa skala lub mamy większe oczekiwania od takiego rozwiązania?

Przede wszystkim trzeba wykonać analizę procesów niezbędnych w funkcjonowaniu naszego przedsiębiorstwa. Musimy określić kanały wejścia informacji do systemu, komunikacji z naszymi klientami (obecnymi i potencjalnymi) i przygotować procedury dla każdego kanału wejścia informacji oraz dla kanałów  komunikacji.  To, na co w praktyce zawsze należy zwrócić uwagę, to po pierwsze bieżące wprowadzanie danych do systemu  Jeżeli jest to wprowadzanie danych przez nasze centra wyników to musimy procedury dotyczące wykonania tej operacji „uszyć na miarę” naszej organizacji.

Monitor Księgowego – prenumerata

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

W firmach małych i średnich szczupłość kadry wymusza maksymalną automatyzację wszelkich procesów. Dlatego sprawdźmy jak w praktyce wygląda integracja narzędzia, które planujemy wdrożyć z innymi modułami wykorzystywanymi przez naszą firmę. Zweryfikujmy  na przykład na ile skuteczny jest sposób pobierania danych dotyczących zapytań ofertowych z programów pocztowych. Czy system stosuje wszystkie istotne z uwagi na naszą specyfikę działalności słowa-klucze. Jak zachowują się filtry antyspamowe.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Proactive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »