| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?

Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?

Na pewno wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak usprawnić proces dokonywania transakcji z kontrahentami. Długotrwała realizacja zamówień oraz niepewność co do stanu płatności za towar czy usługę mogą skutecznie zaburzać prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Już dziś możesz to zmienić, przeprowadzając transakcje ze swoimi partnerami przez internet. Ten rodzaj robienia zakupów nie jest już wyłącznie zarezerwowany dla handlu komercyjnego.

Na czym polega sprzedaż B2B?

Business to business to wszelkie relacje, jakie zachodzą pomiędzy firmami. Łączą one dane przedsiębiorstwo z jego partnerami, pośrednikami, dostawcami, dystrybutorami, jak również punktami sprzedaży i świadczenia usług. Obejmują one wyszukiwanie i przygotowanie ofert, realizację zamówień, potwierdzenie dostawy towarów, magazynowanie, dokonywanie płatności, wystawianie dokumentów oraz wszelkie działania marketingowe. Ogniwa łańcucha dostaw tworzą wszyscy partnerzy przedsiębiorstwa. Może być on stale rozbudowany o wiele innych elementów.

Sprzedaż przez internet - obowiązki przedsiębiorcy

W handlu B2B można wyróżnić dwa rodzaje rynków: horyzontalne i wertykalne. Pierwsze obejmują wymianę handlową pomiędzy firmami z różnych branż. Drugie z kolei stanowią transakcje z obszaru jednej branży dotyczące najczęściej produkcji.

Rola systemów informatycznych w transakcjach B2B

Zarządzanie transakcjami z zakresu B2B w głównej mierze usprawniają procesy informatyczne, które wspierają pracę przedsiębiorstw. Dają one możliwość automatyzacji przepływu danych oraz szybkiego dostępu do informacji na temat przeprowadzanej transakcji. Wszelkie informacje wprowadzane są do systemu przez kontrahentów, a obieg dokumentacji, związanej ze sprzedażą jest odpowiednio zorganizowany. Dzięki temu transakcje B2B dają możliwość sprawniejszego sprzedawania, jak i kupowania towarów przez przedsiębiorców, a tym samym gwarantują większy zysk.

Często systemy B2B są ze sobą w pełni integralne, co daje możliwość automatyzacji przesyłu danych pomiędzy kontrahentami.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Ponadto zarządzają one wszelkimi płatnościami oraz dokumentacją, automatycznie generując faktury czy przypominając o terminach zapłaty, co sprawia, że łatwiej jest nam zachować płynność finansową.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia

branżowa organizacja pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK