| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Współczesna gospodarka w coraz większym stopniu zależna jest od nowej generacji przedsiębiorców (przedsiębiorców z Pokolenia Y), którzy napędzają rozwój i innowacyjność. Dlatego też firmy na całym świecie muszą rozumieć wzorce zachowań i potrzeby biznesowe tego pokolenia.

1. Dzisiejszy przedsiębiorca z Pokolenia Y to autonomicznie działający przedsiębiorca, który nie zawsze kieruje się zyskiem

Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata pozwoliło określić czynniki, które mają wpływ na ich zachowania w obszarach takich jak stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, wykorzystywanie nowych technologii, wartości społeczne i przeszkody, którym stawiają czoło. 

Niestandardowe pomysły na biznes

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz zapaleni spece od IT.

2. Przedsiębiorcy z Pokolenia Y zmieniają charakter miejsc pracy

Do ewolucji miejsca pracy w coraz większym stopniu przyczynia się nowa generacja osób wchodzących na rynek — przedsiębiorców z Pokolenia Y. Ich relacje ze współpracownikami, stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, pieniędzy i emerytury zmieniają nasze myślenie o zasobach ludzkich, talentach i przyszłości rynku pracy.  W ogólnoświatowym badaniu przeprowadzonym przez Sage zapytano 7400 przedstawicieli nowego pokolenia przedsiębiorców o zdanie w tej kwestii. Badanie wskazało cechy charakterystyczne tej grupy i trendy zachowań, które zmienią sposób naszego postrzegania pracy.

Polecamy: Sprzedaż nieruchomości firmowej - rozliczenie podatkowe i ewidencja

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz naturalni odkrywcy.  

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Goc

Dyrektor Handlowy w firmie Janpol

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK