| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Współczesna gospodarka w coraz większym stopniu zależna jest od nowej generacji przedsiębiorców (przedsiębiorców z Pokolenia Y), którzy napędzają rozwój i innowacyjność. Dlatego też firmy na całym świecie muszą rozumieć wzorce zachowań i potrzeby biznesowe tego pokolenia.

1. Dzisiejszy przedsiębiorca z Pokolenia Y to autonomicznie działający przedsiębiorca, który nie zawsze kieruje się zyskiem

Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata pozwoliło określić czynniki, które mają wpływ na ich zachowania w obszarach takich jak stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, wykorzystywanie nowych technologii, wartości społeczne i przeszkody, którym stawiają czoło. 

Niestandardowe pomysły na biznes

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz zapaleni spece od IT.

2. Przedsiębiorcy z Pokolenia Y zmieniają charakter miejsc pracy

Do ewolucji miejsca pracy w coraz większym stopniu przyczynia się nowa generacja osób wchodzących na rynek — przedsiębiorców z Pokolenia Y. Ich relacje ze współpracownikami, stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, pieniędzy i emerytury zmieniają nasze myślenie o zasobach ludzkich, talentach i przyszłości rynku pracy.  W ogólnoświatowym badaniu przeprowadzonym przez Sage zapytano 7400 przedstawicieli nowego pokolenia przedsiębiorców o zdanie w tej kwestii. Badanie wskazało cechy charakterystyczne tej grupy i trendy zachowań, które zmienią sposób naszego postrzegania pracy.

Polecamy: Sprzedaż nieruchomości firmowej - rozliczenie podatkowe i ewidencja

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz naturalni odkrywcy.  

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Aureus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK