| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Finanse i inwestycje > Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Innowacje technologiczne pojawiają się i ewoluują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie są konsekwencje ostatniej fali nowych technologii dla sektora sprzedaży hurtowej i jak praktycznie wykorzystać je w typowych działaniach biznesowych? Jak maluje się obraz dostaw hurtowych przyszłości? To ważne zagadnienia, które powinien przemyśleć każdy przedsiębiorca z branży. Nie wiesz, od czego zacząć?

Jak zostać dostawcą hurtowym przyszłości? Podążając uważnie za najważniejszymi trendami i starając się rozwijać działalność tam, gdzie istnieje taka możliwość. „Bardzo ważne jest, aby poświęć czas na szczegółowe przeanalizowanie potencjalnych konsekwencji najnowszych rozwiązań dla obecnego modelu biznesowego, partnerów z ekosystemu i wszystkich procesów biznesowych. Sukces odniosą te przedsiębiorstwa, które okażą się wystarczająco elastyczne, aby stworzyć przestrzeń dla pojawiających się nowych szans i możliwości” – mówi Izabela Górecka-Olejniczak, Senior Business Consultant w firmie Exact Software Polska.

1. Internet Rzeczy – SMAC

Internet Rzeczy (IoT) stał się ideą, która zatacza coraz szersze kręgi. Obejmuje już takie zjawiska jak cyfryzacja, komunikacja M2M, big data, drony, rzeczywistość rozszerzona, technologie wearable (na przykład okulary i zegarki smart), technologie z zakresu robotyki i rozwiązania SMAC (social, mobile, analytics, cloud – społecznościowe, mobilne, analityczne i w chmurze). Wszystkie te technologie napędzają zmiany i stwarzają nowe możliwości. Rozwój Internetu Rzeczy naprawdę już się rozpoczął, a związane z nim nowe trendy stają się coraz bardziej widoczne.

Czym jest Internet Rzeczy?

2. Handel internetowy

Przedstawiciele nowego pokolenia inaczej kupują, inaczej żyją i podejmują inne wybory. Internet zmienił sposób naszego myślenia, zachowania i komunikacji, nawet jeśli wydaje nam się, że wszystko pozostało bez większych zmian – wciąż przecież pracujemy, kupujemy, wciąż istnieją problemy, które pojawiały się w tradycyjnych sklepach i związana z nimi irytacja. Handel internetowy zmusza nas jednak do dokonywania zmian w sposobie myślenia o tym, jak wychodzimy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów.

3. Zmieniające się łańcuchy dostaw

Już w najbliższej przyszłości dojdzie do znacznych zmian rynku i samych klientów. Zmiana w zachowaniu konsumentów, zarówno jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach, jak również sam proces kupowania, odbija się na całym procesie sprzedaży, a więc również na dostawcach hurtowych. Aby przetrwać, sprzedawcy muszą dostosować się do tych odmiennych modeli zachowania. Jesteśmy świadkami tego trendu już teraz – sprzedaż wielokanałowa czy nowe modele biznesowe takie jak Alibaba.com to tylko niektóre z przykładów. Umożliwiają one konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio u producenta, a tym samym uzyskanie niższej ceny (w niektórych przypadkach nawet o 90%). Płacąc na portalu Alibaba.com, a nie w fabryce, konsument uzyskuje również gwarancję bezpieczeństwa – wytwórca otrzyma zapłatę tylko wtedy, kiedy klient będzie zadowolony z zakupu (po upływie 28 dni od daty transakcji). Temat jest zatem wart przemyślenia. Potrafisz sobie wyobrazić, jak będzie wyglądać Twój łańcuch dostaw za pięć lat?

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Stelmaszczyk

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »