| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Fundacje, stowarzyszenia > Dofinansowanie w ramach programu Kapitał Ludzki - krok po kroku

Dofinansowanie w ramach programu Kapitał Ludzki - krok po kroku

Procedura konkursowa ubiegania się o dofinansowanie w ramach programu Kapitał Ludzki jest podobna do procedur obowiązujących także w ramach innych programów funduszy strukturalnych. Dlatego przedstawienie tej procedury da Czytelnikom ogólną wiedzę o sposobie ubiegania się o dofinansowanie w ramach wszelkich funduszy strukturalnych.

• odrzuceniu wniosku wraz z podaniem przyczyn.

W przypadku nieprzyjęcia lub odrzucenia wniosku pismo do beneficjenta zawiera pouczenie o możliwości złożenia protestu od wyników oceny wniosku i wskazanie terminu, w jakim należy złożyć protest, oraz sposobu, w jakim należy protest wnieść.

UWAGA!

Projekty, które nie zostały przyjęte do dofinansowania z powodu wyczerpania środków finansowych w danej rundzie konkursowej, mogą zostać ponownie złożone w odpowiedzi na kolejny konkurs, lecz muszą ponownie przejść procedurę oceny formalnej oraz oceny merytorycznej.

Krok 6. Podpisanie umowy o dofinansowanie

Jeśli wnioskodawca otrzymał pismo informujące go o przyjęciu wniosku do realizacji lub z pozytywnym dla siebie skutkiem zakończył negocjacje z instytucją organizującą konkurs, na wezwanie instytucji organizującej konkurs i w określonym przez nią terminie powinien złożyć wszystkie wymagane załączniki do umowy o dofinansowanie. Niezłożenie żądanej dokumentacji w komplecie w wyznaczonym terminie oznacza rezygnację z ubiegania się o dofinansowanie.

Wymagane dokumenty mogą obejmować np.:

• wypis z organu rejestrowego dotyczący wnioskodawcy,

• pełnomocnictwo do reprezentowania ubiegającego się o dofinansowanie,

• oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy pochodzącej z innych programów operacyjnych w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikowanych związanych z danym projektem.

Instytucje organizujące konkurs mogą wymagać również innych dokumentów. Zamknięta lista dokumentów, które składa wnioskodawca przed podpisaniem umowy, jest określona m.in. w dokumentacji konkursowej.

Niezwłocznie po wpłynięciu wszystkich wymaganych załączników instytucja organizująca konkurs przesyła wnioskodawcy dwa egzemplarze umowy o dofinansowanie projektu z prośbą o ich opatrzenie parafami na każdej stronie i podpisanie (w określonym terminie) przez upoważnione osoby reprezentujące wnioskodawcę oraz odesłanie jednego egzemplarza umowy. Podpisanie umowy jest również możliwe w siedzibie instytucji organizującej konkurs.

 


1 Opracowano na podstawie dokumentu: „Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013”, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 10 września 2007 r.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »