| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Inne > Relacje z mediami w praktyce firm i jednostek samorządowych

Relacje z mediami w praktyce firm i jednostek samorządowych

Jak wyglądają relacje z mediami przedsiębiorstw prywatnych i jednostek samorządowych? Do czyich obowiązków należy przekazywanie informacji? Jak wiele osób pracuje na wizerunkowy sukces w mass mediach? O te i inne kwestie zapytano w badaniu „Media relations w samorządach lokalnych i w przedsiębiorstwach prywatnych”.

Badanie „Media relations w samorządach lokalnych i w przedsiębiorstwach prywatnych w marcu i kwietniu tego roku zrealizował Instytut Badawczy IPC, przy współpracy z firmą Exacto oraz Instytutem Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prezentujemy najważniejsze wnioski z opracowanego raportu.

Aż 9 na10 samorządów lokalnych zatrudnia osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami. Dla kontrastu jedynie 3 na 10 przedsiębiorstw tworzy podobne stanowiska. – Zweryfikowaliśmy różne aspekty działań media relations. Pytaliśmy m.in.: kto zajmuje się kreowaniem wizerunku oraz jak funkcjonują zespoły ds. media relations. Następnie porównaliśmy wyniki dotyczące przedsiębiorstw prywatnych oraz samorządów lokalnych – wyjaśnia Artur KOTLIŃSKI, Prezes Zarządu Instytutu Badawczego IPC Sp. z o.o. Różnica pomiędzy ilością etatów staje się jeszcze bardziej zauważalna, jeśli dokona się rozróżnienia ze względu na wielkość podmiotu. W samorządach dużych miejscowości (powyżej 99 999 mieszkańców) zatrudnianie osoby zajmującej się działaniami media relations jest już standardem. Tego rodzaju specjaliści występują we wszystkich badanych dużych samorządach, zaś w mniejszych w 8 na 10. Podobna zależność występuje w przedsiębiorstwach. Prawie połowa większych firm (zatrudniających powyżej 249 pracowników) asygnuje osoby na stanowisko odpowiedzialne za media relations, ale w mniejszych podmiotach (zatrudniających od 50 do 249 pracowników) takie stanowiska funkcjonują jedynie w co czwartej firmie.

Media relations. 10 przykazań i więcej…

(Nie)doceniane media relations

W związku z rozbieżnością - pojawia się pytanie, dlaczego samorządy częściej niż firmy tworzą stanowiska dla osób odpowiedzialnych za kontakt z mediami? Jak się okazuje 2 na 5 przedstawicieli przedsiębiorstw uważa, że działania media relations nie przynoszą korzyści. Liczba odpowiedzi negatywnych maleje wraz z wielkością firmy. Korzyści ze współpracy z mediami nie dostrzega ponad 45 proc. średnich przedsiębiorstw. W przypadku dużych, odsetek takich odpowiedzi spada do 31,1 proc. Przedstawiciele firm uważają, że inne działania marketingowe są skuteczniejsze w kreowaniu wizerunku firmy i zwiększaniu sprzedaży. Twierdzą, że lepsze od media relations są bale charytatywne, targi ślubne, degustacje kulinarne, atrakcje i wydarzenia sportowe dla dzieci. Osoby reprezentujące firmy wskazują również na konieczność wykorzystania i wzajemnego uzupełniania się różnych technik budowania wizerunku. Odmienne deklaracje pojawiały się wśród przedstawicieli samorządów. Twierdzą oni, że ich działania informacyjno-promocyjne opierają się w znacznej mierze na relacjach z mediami.

Polecamy: Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

topFX.pl

Portal. Platforma walutowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »