| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Akcyza > Podatnicy i obowiązek podatkowy > Elektroniczna rejestracja podatników akcyzy przy wykorzystaniu usługi „e-Klient SC”

Elektroniczna rejestracja podatników akcyzy przy wykorzystaniu usługi „e-Klient SC”

Ministerstwo Finansów informuje, że podatnicy akcyzy przy rejestracji, składaniu niektórych zgłoszeń i powiadomień mogą korzystać z usługi „e-Klient SC" za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC).

Od 29 czerwca 2015 r. funkcjonuje usługa „e-Klient SC", która umożliwia uzyskanie dostępu do wybranych usług elektronicznych świadczonych przez Służbę Celną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC). Adres strony internetowej Platformy: www.puesc.gov.pl

Usługa „e-Klient SC" obejmuje m.in. centralizację obsługi procesu rejestracji podatników akcyzy oraz powiadamiania organów podatkowych o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wyrobów akcyzowych, tj.:

  • zgłoszenia rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego (AKC-R),
  • zgłoszenia o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej (AKC-Z),
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy,
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy,
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot tytoniowy.

Polecamy: Klauzula przeciw unikaniu opodatkowania – praktyczny poradnik

„e-Klient SC", to pierwsza uruchomiona usługa nowego Systemu Informacyjnego Służby Celnej (SISC) budowanego w ramach Programu e-Cło.

Usługa e-Klient SC z dniem uruchomienia zastąpiła dotychczasową procedurę uzyskania numeru EORI, dotychczasową procedurę uzyskania klucza do bezpiecznej transmisji danych oraz wprowadziła centralizację procesu rejestracji (w obszarach cła, INTRASTATU, a także centralizację obsługi procesu rejestracji w obszarze akcyzy).

Docelowo usługa ta zastąpi też obowiązującą procedurę rejestracji w systemach PDR (do czasu pełnego uruchomienia wszystkich usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej będą w tym zakresie obowiązywały procedury przejściowe).

Portal Pomocy HelpDesk SISC:

Zalecana forma kontaktu – wymaga zalogowania się do PUESC oraz użycia przycisku „Zaloguj do HelpDesk" znajdującego się w: Pomoc/HelpDesk Służby Celnej;

Aby skorzystać z e-mail należy łącznie:

  • posiadać konto w Portalu Pomocy HelpDesk SISC – konto tworzy się automatycznie przy pierwszym logowaniu do Portalu Pomocy HelpDesk SISC,
  • w temacie wiadomości wpisać słowo „Zgłoszenie",
  • wysłać wiadomość z adresu e-mail zgodnego z loginem użytkownika do Portalu PUESC.

Centrum Informacji Służby Celnej (infoSC)

  • infolinia:801 470 477
  • telefon:+48 33 857 6251 (dla osób dzwoniących z zagranicy lub z telefonów komórkowych)
  • fax: +48 33 857 6383
  • e-mail: info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl;
  • adres do korespondencji: Izba Celna w Katowicach, Wydział Centrum Informacji Służby Celnej, 43-400 Cieszyn, ul. Bielska 47a.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Gosińska

Główna księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »