| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Akcyza > Podatnicy i obowiązek podatkowy > Elektroniczna rejestracja podatników akcyzy przy wykorzystaniu usługi „e-Klient SC”

Elektroniczna rejestracja podatników akcyzy przy wykorzystaniu usługi „e-Klient SC”

Ministerstwo Finansów informuje, że podatnicy akcyzy przy rejestracji, składaniu niektórych zgłoszeń i powiadomień mogą korzystać z usługi „e-Klient SC" za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC).

Od 29 czerwca 2015 r. funkcjonuje usługa „e-Klient SC", która umożliwia uzyskanie dostępu do wybranych usług elektronicznych świadczonych przez Służbę Celną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC). Adres strony internetowej Platformy: www.puesc.gov.pl

Usługa „e-Klient SC" obejmuje m.in. centralizację obsługi procesu rejestracji podatników akcyzy oraz powiadamiania organów podatkowych o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wyrobów akcyzowych, tj.:

  • zgłoszenia rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego (AKC-R),
  • zgłoszenia o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej (AKC-Z),
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy,
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy,
  • powiadomienia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot tytoniowy.

Polecamy: Klauzula przeciw unikaniu opodatkowania – praktyczny poradnik

„e-Klient SC", to pierwsza uruchomiona usługa nowego Systemu Informacyjnego Służby Celnej (SISC) budowanego w ramach Programu e-Cło.

Usługa e-Klient SC z dniem uruchomienia zastąpiła dotychczasową procedurę uzyskania numeru EORI, dotychczasową procedurę uzyskania klucza do bezpiecznej transmisji danych oraz wprowadziła centralizację procesu rejestracji (w obszarach cła, INTRASTATU, a także centralizację obsługi procesu rejestracji w obszarze akcyzy).

Docelowo usługa ta zastąpi też obowiązującą procedurę rejestracji w systemach PDR (do czasu pełnego uruchomienia wszystkich usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej będą w tym zakresie obowiązywały procedury przejściowe).

Portal Pomocy HelpDesk SISC:

Zalecana forma kontaktu – wymaga zalogowania się do PUESC oraz użycia przycisku „Zaloguj do HelpDesk" znajdującego się w: Pomoc/HelpDesk Służby Celnej;

Aby skorzystać z e-mail należy łącznie:

  • posiadać konto w Portalu Pomocy HelpDesk SISC – konto tworzy się automatycznie przy pierwszym logowaniu do Portalu Pomocy HelpDesk SISC,
  • w temacie wiadomości wpisać słowo „Zgłoszenie",
  • wysłać wiadomość z adresu e-mail zgodnego z loginem użytkownika do Portalu PUESC.

Centrum Informacji Służby Celnej (infoSC)

  • infolinia:801 470 477
  • telefon:+48 33 857 6251 (dla osób dzwoniących z zagranicy lub z telefonów komórkowych)
  • fax: +48 33 857 6383
  • e-mail: info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl;
  • adres do korespondencji: Izba Celna w Katowicach, Wydział Centrum Informacji Służby Celnej, 43-400 Cieszyn, ul. Bielska 47a.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

LingoLab.pl

Internetowa Szkoła Językowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK