| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > CIT > Jak rozliczać opłaconą umowę o zarządzanie

Jak rozliczać opłaconą umowę o zarządzanie

W 2007 r. spółka zawarła z kontrahentem umowę o zarządzanie i podnajem powierzchni biurowej na okres dwóch lat. Z uwagi na uwarunkowania sytuacyjne spółka zainkasowała należne na podstawie umowy wynagrodzenie z góry. Jednocześnie wystawiona została dla kontrahenta faktura VAT na całą otrzymaną kwotę. Kwota ta została potraktowana jako zaliczka na poczet usług wykonywanych w przyszłości. Czy spółka prawidłowo kwalifikowała przychód jako 1/24 kwoty wynagrodzenia co miesiąc, czy też powinna dokonać kwalifikacji 1/2 wynagrodzenia po podpisaniu umowy (w 2007 r.) i 1/2 na początku kolejnego roku (2008) jej trwania? Jak należy rozumieć termin „okres sprawozdawczy” z updop? Czy zapłatę całości wynagrodzenia można było potraktować jako otrzymanie zaliczki?


◀ powrót do artykułu

źródło: inforCMS

Narzędzia księgowego

Partner merytoryczny

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Regulski

analityk DM TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »