| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP

Koszty

Kiedy do kosztów

Prowadzący działalność gospodarczą może posiadać kilka firmowych samochodów

Posiadanie przez przedsiębiorcę jednego samochodu, którego zakup został zgłoszony do urzędu skarbowego i które wykorzystywane jest wyłącznie do prowadzonej działalności gospodarczej, nie oznacza, że nie może on zakupić drugiego, o ile jest on również potrzebny w działalności. Podatnik może zaliczyć do kosztów działalności wydatki na eksploatację obu tych samochodów – tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej. »

Co jest kosztem

Wydatki na podróże służbowe kosztem uzyskania przychodu

Diety wypłacane pracownikom za wyjazdy związane z działalnością firmy są kosztem uzyskania przychodu. Również wydatki na swoje podróże przedsiębiorca może zaliczyć w ciężar kosztów w wysokości nieprzekraczającej kwot ustalonych dla pracowników – przypomina Tax Care. »

Co nie jest kosztem

Zaległy podatek zapłacony z utworzonej rezerwy nie jest kosztem podatkowym

Rezerwy, poza wyjątkami wskazanymi w ustawie podatkowej, nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy podatkowej. Nie może być także uznane za koszt podatkowy zaksięgowanie "wykorzystania rezerwy na ryzyko gospodarcze". Przepisy o rachunkowości mają znaczenie dla powstania czy wysokości zobowiązania podatkowego tylko w takim zakresie, jaki wynika jednoznacznie z przepisów ustaw podatkowych. »

Samochód

GPS do samochodu służbowego – jak rozliczyć podatkowo

Firmy posiadające samochody służbowe często wyposażają je w urządzenia nawigacyjne GPS. Urządzenia te są obecnie wykorzystywane nie tylko do wskazywania trasy w celu szybkiego dotarcia do celu, ale także do nadzorowania przemieszczania się pojazdów i kontroli pracy pracowników. Jak prawidłowo rozliczyć zakup GPS do samochodu służbowego? »

Koszty pracownicze

Dodatkowy odpis na ZFŚS w kosztach pracodawcy

Spółka utworzyła dodatkowy odpis na ZFŚS. W sprawie utworzenia tego odpisu nie podjęto jednak żadnej formalnej, udokumentowanej decyzji. Taki dodatkowy odpis nie został również dokonany na podstawie regulaminu ani w układzie zbiorowym pracy. Czy ten dodatkowy odpis może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodu spółki? »

Najczęstsze problemy

Terminy zapłaty w transakcjach handlowych 2013

28 kwietnia 2013 r. wejdzie w życie nowa ustawa z 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Na podstawie tej ustawy termin zapłaty w transakcjach między przedsiębiorcami nie powinien przekraczać 60 dni. Może on zostać wydłużony tylko po spełnieniu określonych warunków. W przeciwnym razie wierzyciel będzie mógł naliczyć odsetki za opóźnienie w wysokości odsetek od zaległości podatkowych (aktualnie 11,5 %). Do transakcji handlowych zawartych przed dniem wejścia w życie ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. »

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

STY29
TydzieńPWŚCPSN
12930311234
2567891011
312131415161718
419202122232425
526272829303101

Poznaj platformę INFORFK

Ostatnio na forum

Eksperci infor.pl

Profika Broker

Broker ubezpieczeniowy

Zostań ekspertem Infor.pl »