| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Koszty > Co jest kosztem > Biznesplan w kosztach uzyskania przychodu

Biznesplan w kosztach uzyskania przychodu

Jeżeli firma chce pozyskać finansowanie zewnętrzne dla swojej działalności (najczęściej chodzi o kredyt), to musi z reguły przedstawić biznesplan wykorzystania tego finansowania. Wydatki na sporządzenie takiego biznesplanu można zaliczyć do kosztów podatkowych.

Odciąży rozliczenie podatkowe kosztu

Na szczęście przepisy podatkowe nie wykluczają możliwości zaliczenia wydatków poniesionych w związku ze sporządzeniem profesjonalnego biznesplanu do kosztów podatkowych, co pozwala na zmniejszenie podstawy opodatkowania.

Kosztami uzyskania przychodów są bowiem wszelkie wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia ich źródła, z wyjątkiem kosztów wymienionych katalogu wyłączeń, określonym w artykule 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).

Jak rozliczyć w kosztach podatkowych zakup licencji

W katalogu wyłączeń nie znajdują się jednak wydatki poniesione na uzyskanie biznesplanu. Na możliwość zaliczenia tego typu wydatków do kosztów podatkowych wskazuje także interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 25.06.2012 r. (sygn. IPTPB1/415-199/12-4/AG).  

W sytuacji, gdy przedsiębiorca może wykazać potrzebę sporządzenia biznesplanu, poza samym poniesieniem wydatku musi pamiętać także o właściwej jego dokumentacji, co pozwoli na bezpieczne rozliczenie kosztu.

Elżbieta Węcławik,

Adam Bujalski, księgowy

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »