| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Koszty > Koszty pracownicze > Jak udowodnić wyższe koszty pracownicze – bilety kodowane na karcie miejskiej

Jak udowodnić wyższe koszty pracownicze – bilety kodowane na karcie miejskiej

Podatnicy dojeżdżający do pracy z innej miejscowości komunikacją podmiejską (np. kolejkami podmiejskimi) mają wątpliwości, jak udokumentować swoje wydatki na bilety kodowane na kartach miejskich. Czy samo zakodowanie na imiennej karcie biletów okresowych wystarczy do odpisania sobie wyższych kosztów pracowniczych w PIT? Zdaniem Ministerstwa Finansów oprócz karty potrzebne będą też paragony.

Z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie uzyskaliśmy ponadto informację, że wszelkie dokumenty poświadczające dokonanie zakupu klient uzyskuje od sprzedawcy. Rachunek lub fakturę VAT (duplikat, korygującą) wystawia podmiot sprzedający towar / świadczący usługę, standardowo podczas sprzedaży, bądź w ciągu 7 dni od dokonania płatności, na podstawie paragonu.

W związku z powyższym, w zależności od tego, gdzie oraz z wykorzystaniem jakiego kanału sprzedaży dokonywany był zakup / doładowanie biletu na Warszawskiej Karcie Miejskiej, pasażer powinien uzyskać fakturę VAT w/od:

1. Punkcie Obsługi Klienta ZTM,

2. innym miejskim stacjonarnym punkcie sprzedaży biletów ZTM,

3. operatora sieci sprzedaży / automatów biletowych (MENNICA POLSKA, ASEC; w tym przypadku –podobnie jak w sytuacji awarii / nieprawidłowego działania biletomatu i wynikającej stąd konieczności złożenia reklamacji - niezbędna jest znajomość operatora, którego identyfikuje się po numerze urządzenia widocznym na jego obudowie),

4. Mennicy Polskiej S.A., jako podmiotu sprzedającego, w przypadku zakupu przez Internet (e-WKM), po wybraniu takiej opcji (przycisk TAK, CHĘ OTRZYMAĆ FAKTURĘ), zgodnie z    Regulaminem serwisu.

Szczegółowe informacje dotyczące sieci sprzedaży biletów ZTM zamieszczone są w zakładce ZAKUP BILETÓW → o sieci sprzedaży.

Dane kontaktowe do operatorów sieci, poniżej:

MENNICY POLSKIEJ S.A.

CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA WARSZAWSKIEJ KARTY MIEJSKIE

stacja metra ŚWIĘTOKRZYSKA, lokal 1000E 

tel. +48 22 656-41-00

e-mail: cok@strefa.waw.pl

ASEC S.A.

BIURO OBSŁUGI KLIENTA SIECI WARSZAWSKIEJ KARTY MIEJSKIEJ

stacja metra CENTRUM, lokal 2009C

tel . +48 22 620-01-00

e-mail: bok@asec.com.pl

Ponadto możliwe jest wydanie historii kodowania WKM po złożeniu w POP pisemnego wniosku. Powinien on zawierać 11-cyfrowy nr spersonalizowanej karty, cel jej sporządzenia oraz zakres czasowy, z którego mają pochodzić dane.

Koszty pracownicze w latach 2008 - 2012

Z jednego stosunku pracy

Miesięcznie

111 zł 25 gr

Rocznie

1.335 zł

Z kilku stosunków pracy

Nie może przekroczyć rocznie

2.002 zł 05 gr

Z jednego stosunku pracy dla dojeżdżających

Miesięcznie

139 zł 06 gr

Rocznie

1.668 zł 72 gr

Kilka stosunków pracy dla dojeżdżających

Nie może przekroczyć rocznie

2.502 zł 56 gr

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Szulikowski

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »