| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Koszty > Reprezentacja i reklama > Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Reklamą jest natomiast każda czynność zmierzająca do promocji sprzedaży towarów i usług lub innych form korzystania z towarów i usług. Reklama jest to rozpowszechnianie informacji o przedsiębiorcy, o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach dokonania transakcji, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez środki służące temu celowi. Za reklamę należy uznać działania, których celem jest zachęcenie do zawarcia umów handlowych właśnie z tym, a nie innym podmiotem gospodarczym.

Wydatki na skromny poczęstunek dla potencjalnych klientów, czyli organizacja spotkań promocyjnych jest formą reklamy mogą więc być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. Należy jednak pamiętać aby nie przekraczały one zwyczajowo przyjętych norm wystawności bądź okazałości.

Podobną do powyższej jest sytuacja poczęstunku dla klientów np. w serwisie samochodowym, gdzie jak stwierdziły organy podatkowe ( np. w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 lipca 2008 r. , sygn. IBPB1/415-313/08/MW) wydatki poniesione na kawę, herbatę, cukier nie mają cech wystawności lub okazałości.

Joanna Litwińska,

ECDDP Spółka Doradztwa Podatkowego

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

ECDDP Sp. z o.o.

Jedna z największych firm doradztwa podatkowego w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »