| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Koszty > Reprezentacja i reklama > Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Reklamą jest natomiast każda czynność zmierzająca do promocji sprzedaży towarów i usług lub innych form korzystania z towarów i usług. Reklama jest to rozpowszechnianie informacji o przedsiębiorcy, o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach dokonania transakcji, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez środki służące temu celowi. Za reklamę należy uznać działania, których celem jest zachęcenie do zawarcia umów handlowych właśnie z tym, a nie innym podmiotem gospodarczym.

Wydatki na skromny poczęstunek dla potencjalnych klientów, czyli organizacja spotkań promocyjnych jest formą reklamy mogą więc być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. Należy jednak pamiętać aby nie przekraczały one zwyczajowo przyjętych norm wystawności bądź okazałości.

Podobną do powyższej jest sytuacja poczęstunku dla klientów np. w serwisie samochodowym, gdzie jak stwierdziły organy podatkowe ( np. w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 lipca 2008 r. , sygn. IBPB1/415-313/08/MW) wydatki poniesione na kawę, herbatę, cukier nie mają cech wystawności lub okazałości.

Joanna Litwińska,

ECDDP Spółka Doradztwa Podatkowego

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Jolanta Mieczkowska-Luto

Psycholog międzykulturowy, trener biznesu z 14-letnim doświadczeniem, licencjonowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, zastępca kierownika szkół trenerskich Ośrodka INTRA. Absolwentka Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego, Studium Treningu Interpersonalnego, Kursu Pomocy Psychologicznej, Akademii Analizy Transakcyjnej. Specjalizuje się w realizacji szkoleń m.in. z zakresu współpracy zespołowej, komunikacji, asertywności i efektywności osobistej i edukacji trenerów. Wykłada i prowadzi zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w zakresie podstaw treningu i warsztatu psychologicznego. . W pracy szkoleniowej korzysta ze sprawdzonych narzędzi diagnostycznych tj. D3TM (DISC Personality Assesment, TEAMS, VALUES). W zakresie tej metody jest jedną z trzech osób w Polsce mogących nadawać międzynarodowy certyfikat Certified Behavioral Consultant. Współautorka (z Agatą Kołodziejczyk-Stryjek) kursów w ramach Akademii Charaktery: Znajdź czas (poświęcony efektywności osobistej) oraz Własnym głosem (dotyczący autoprezentacji oraz radzenia sobie z nieśmiałością)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK