REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorzystać z ulgi internetowej w 2014 roku

Aneta Górniak

REKLAMA

Składając zeznanie podatkowe za ubiegły rok ostatni raz można było skorzystać z ulgi internetowej na dotychczasowych zasadach. W 2014 roku ulga internetowa zostanie bowiem ograniczona i nie każdy podatnik, chcący odliczyć sobie opłaty za Internet od dochodu, będzie mógł z niej skorzystać.


Ulga internetowa w 2014 r. - komu przysługuje?


W 2014 roku ulga zostanie zachowana w stosunku do osób, które dopiero zaczynają korzystać z Internetu. Mówi o tym ustawa z Dziennika Ustaw z 2012 roku, poz. 1278. W praktyce oznacza to, że z ulgi internetowej będą mogły skorzystać:

Autopromocja

- osoby, które nie korzystały z niej przed 1 stycznia 2013 roku i będą mogły to robić jedynie przez dwa kolejne lata podatkowe,

- osoby, które skorzystały z niej pierwszy raz w rozliczeniu za 2012 rok, jednak będą one mogły skorzystać z tej ulgi tylko raz, w rozliczeniu za rok 2013.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2014 - PIT-Y za 2013 r.

 

 


Odliczenie jest limitowane


Jeśli podatnik spełni te warunki, będzie mógł skorzystać z ulgi internetowej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Ulga internetowa jest ulgą limitowaną, to znaczy, że wydatki z tytułu użytkowania sieci mogą być odliczane tylko do kwoty 760 zł rocznie. Nadwyżki nie można przenieść do uwzględnienia w kolejnych latach.

Formularz ZAP-3 dodany do systemu e-Deklaracje

Należy pamiętać także, że od dochodu można odliczyć tylko wydatki za użytkowanie Internetu. Przepisy nie przewidują możliwości odliczania wydatków takich jak instalacja i montaż, zakup odpowiedniego sprzętu lub jego konserwacja.


Sposób korzystania z Internetu


Przy odliczaniu wydatków poniesionych przez podatnika, nie ma znaczenia miejsce korzystania z Internetu.
Jeśli podatnik korzysta z sieci w kafejce internetowej i ma na to potwierdzenie, np. rachunki, wówczas może on odliczyć także tę sumę od dochodu.

Przy uwzględnianiu ulgi internetowej, nie ma znaczenia, czy korzystamy z Internetu stacjonarnego czy mobilnego, także w telefonie komórkowym.

Zapraszamy na forum o podatku PIT

 


Warunki do spełnienia


Użytkowanie Internetu nie musi odbywać się w miejscu zamieszkanie podatnika. Istotne jest jednak, aby dokument potwierdzający koszty ponoszone w związku z użytkowaniem Internetu, zawierał:

- dane odbiorcy usługi,

- dane sprzedającego,

- rodzaj usługi,

- kwotę zapłaty.

Takim dokumentem jest na przykład faktura VAT. Może być to też wydruk potwierdzeń przelewów dokonanych przez Internet, e-faktura, dowody dokonania wpłat gotówkowych. Aby taki dokument uprawniał podatnika do skorzystania z ulgi, musi on zawierać wyżej wymienione dane.


O czym warto pamiętać


Jeśli podatnik ma wykupiony cały pakiet usług, np. telewizję, telefon i Internet, z rachunku powinno jasno wynikać, ile wynosi opłata za sam Internet. To samo dotyczy rachunków za korzystanie z Internetu przez telefon komórkowy.

Warto także pamiętać, że gdy małżonkowie chcą oddzielnie skorzystać z ulgi internetowej, mają  taką możliwość. Jeśli oboje uzyskują dochód oraz mają udokumentowany poniesiony wydatek przez dokument, na którym wystawca określił każdego z małżonków jako odbiorcę, ulga na korzystanie z sieci przysługuje każdemu z nich oddzielnie.


Sposób odliczenia


Odliczenia można dokonać:

- od dochodu podlegającemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych:

  • W trakcie roku podatkowego, wówczas należy dokonać odliczenia w zeznaniu podatkowym PIT-36, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

  • Po zakończeniu roku podatkowego, w zeznaniu podatkowym PIT-36 lub PIT-37, do których należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

 

- od przychodu podlegającemu opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy czym może to nastąpić zarówno w trakcie roku podatkowego, jak w składanym po jego zakończeniu zeznaniu podatkowym PIT-28, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PFRON 2024. Zasady obliczania wpłat

Regulacje dotyczące dokonywania wpłat na PFRON zawarte są w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Warto też pamiętać, że ustawa ta była wielokrotnie nowelizowana, z dwoma poważnymi zmianami z 2016 i 2018 roku. Jakie zasady obliczania wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych obowiązują aktualnie w kwietniu 2024 roku?

Praca w Wielkiej Brytanii – czy i kiedy trzeba rozliczyć podatek w Polsce? Jak rozliczyć się z brytyjskim urzędem?

Mimo wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej nasi rodacy dalej wybierają ten kraj jako miejsce pracy. Destynacja ta jest wygodna pod wieloma względami. Jednym z nich jest łatwość dotarcia poprzez liczne połączenia samolotowe, dostępne prawie z każdego portu lotniczego w Polsce. Zebraliśmy garść informacji o rozliczeniu podatkowym w tym kraju. Warto je poznać zanim podejmiesz tam pracę.

Zmiany w e-Urzędzie Skarbowym 2024. Nie trzeba już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji podatkowych

Ministerstwo Finansów poinformowało 17 kwietnia 2024 r., że Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Organizacje (np. spółki, fundacje, stowarzyszenia) nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną (UPL-1), by rozliczać się elektronicznie. Serwis e-Urząd Skarbowy pozwala teraz organizacji na składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika.

Rozliczenie PIT emeryta lub rencisty w 2024 roku. Kiedy nie trzeba składać PIT-a? Kiedy można się rozliczyć wspólnie z małżonkiem (także zmarłym) i dlaczego jest to korzystne?

Zbliża się powoli koniec kwietnia a więc kończy się czas na rozliczenie z fiskusem (złożenie PIT-a za 2024 rok). Ministerstwo Finansów wyjaśnia co musi zrobić emeryt albo rencista, który otrzymał z ZUSu lub organu rentowego PIT-40A lub PIT-11A. Kiedy trzeba złożyć PIT-a a kiedy nie jest to konieczne? Kiedy emeryt nie musi zapłacić podatku wynikającego z zeznania podatkowego? Kiedy można się rozliczyć wspólnie ze zmarłym małżonkiem i dlaczego jest to korzystne?

MKiŚ: z tytułu plastic tax trzeba będzie zapłacić nawet 2,3 mld zł

Plastic tax. W 2024 roku Polska zapłaci 2,3 mld zł tzw. podatku od plastiku - wynika z szacunków resortu klimatu i środowiska, o których poinformowała w środę wiceminister Anita Sowińska. Dodała, że z tego tytułu za ub.r. zapłacono 2 mld zł.

Zwrot podatku PIT (nadpłaty) w 2024 roku. Kiedy (terminy)? Jak (zasady)? Dla kogo? PIT-37, PIT-36, PIT-28 i inne

Kiedy i jak urząd skarbowy zwróci nadpłatę podatku PIT z rocznego zeznania podatkowego? Informacja na ten temat ciekawi zwłaszcza tych podatników, którzy korzystają z ulg i odliczeń. Czym jest nadpłata podatku? Kiedy powstaje nadpłata? W jakiej formie jest zwracana? Kiedy urząd skarbowy powinien zwrócić nadpłatę PIT? Jak wskazać i jak zaktualizować rachunek do zwrotu PIT? Jak uzyskać informację o stanie zwrotu nadpłaty podatku?

Dopłata do PIT-a w 2024 roku. Kogo to dotyczy? Jak sobie poradzić z wysoką dopłatą podatku?

W 2023 roku podatnicy musieli dopłacić 11,2 mld zł zaległości podatkowych za 2022 rok. W 2022 roku (w rozliczeniu za 2021 r.) ta smutna konieczność dotyczyła aż 4,9 mln podatników, a kwota dopłat wyniosła 14,9 mld. zł. W 2024 roku skala dopłat będzie mniejsza, ale dla wielu osób znalezienie kilku lub kilkunastu tysięcy złotych na rozliczenie się ze skarbówką to spory kłopot. Możliwe jest jednak wnioskowanie do Urzędu Skarbowego o rozłożenie dopłaty na raty, skorzystanie z kredytu lub (w przypadku firm) sfinansowanie zaległości przez przyspieszenie przelewów od kontrahentów.  W rozliczeniu za 2022 rok podatnicy przesłali za pomocą Twój e-PIT prawie 12 mln deklaracji, a kolejne 8 mln przez e-Deklaracje. Tylko 1,3 mln – czyli około 6% złożyli w wersji papierowej.

Ulga na ESG (ulga na zrównoważony rozwój firm) - rekomendacja Konfederacji Lewiatan i Ayming Polska dla rządu

W reakcji na nowe obowiązki firm dotyczące raportowania niefinansowego ESG, które weszły w życie na początku 2024 roku, Konfederacja Lewiatan oraz Ayming Polska zwróciły się do nowego rządu z rekomendacją wprowadzenia tzw. “Ulgi na zrównoważony rozwój”. Nowy instrument podatkowy ma na celu wsparcie firm w realizacji wytycznych Komisji Europejskiej dotyczących zrównoważonego rozwoju. Proponowane rozwiązanie miałoby pomóc przedsiębiorstwom w efektywnym dostosowaniu się do nowych standardów, jednocześnie promując ekologiczne i społecznie odpowiedzialne praktyki biznesowe.

Obniżenie z 8 proc. do 0 proc. stawki VAT dla określonych kategorii usług transportu pasażerskiego - MF analizuje potencjalne skutki zmian

Ministerstwo Finansów analizuje skutki potencjalnego obniżenia z 8 proc. do 0 proc. stawki VAT na niektóre kategorie usług transportu pasażerskiego - poinformował wiceminister finansów Jarosław Neneman.

"DGP": Zwiększa się liczba firm planujących redukcję zatrudnienia; firmy zwalniają nie tylko grupowo

Firmy zwalniają. Jakie są powody redukcji zatrudnienia? "Wzrost kosztów, spadek zamówień oraz cyfryzacja i nowe technologie to główne powody planowanych redukcji zatrudnienia" – donosi dzisiaj "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA