| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Działalność gospodarcza > Czy garnitur z logo firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Czy garnitur z logo firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Wydatki poniesione na nabycie stroju biznesowego ze stałym oznaczeniem firmy pozostają w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i stanowi koszt uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT).

Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 10 września 2010 r. (nr ILPB1/415-699/10-4/KŁ).

Podatnik, prowadzący działalność w charakterze agenta ubezpieczeniowego, zamierzał zaliczyć w poczet kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na zakup stroju biznesowego, opatrzonego stałym oznaczeniem firmy. 

Zdaniem podatnika, zakup takiego korzystnie wpłynie na rozpoznawalność firmy, pozwoli na pozyskanie nowych klientów, a także może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Dodatkowo konieczność posiadania strojów biznesowych przez agentów ubezpieczeniowych wynika z zaleceń władz spółki, z którą podatnik współpracuje.

W związku z powyższym, podatnik wystąpił do organu podatkowego z wnioskiem o interpretację prawa podatkowego, pytając, czy przysługuje mu prawo do zaliczenia przedmiotowych wydatków w poczet kosztów podatkowych?

Czy nieściągalne należności można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów

Zgodnie ze stanowiskiem podatnika przedstawionym we wniosku, prawo takie będzie mu przysługiwało, zaś Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu podzielił ten pogląd.

Organ podatkowy wskazał, że w przedmiotowej sprawie rozstrzygnięcia wymagała kwestia, czy koszt zakupu stroju biznesowego opatrzonego trwale oznaczeniem firmy, stanowi wydatek związany z reklamą, czy też wydatek związany z reprezentacją.

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu wyjaśnił następnie, że reprezentacja polega na utrzymywaniu oficjalnych kontaktów handlowych, natomiast celem reklamy jest szeroko pojęta promocja marki, pod którą występuje podatnik. 

Może ona następować przy użyciu różnorodnych środków przekazu, w tym poprzez propagowanie logo firmy. Tym samym, zdaniem organu, wykorzystywanie stroju biznesowego ze stałym oznaczeniem firmy w pracy o charakterze agenta ubezpieczeniowego, spełnia funkcję reklamową, gdyż zmierza do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, co w efekcie może wpływać na zwiększenie przychodów. 

Reasumując, organ stwierdził, że wykorzystywanie stroju biznesowego ze stałym oznaczeniem firmy w pracy o charakterze agenta ubezpieczeniowego, spełnia funkcję reklamową, gdyż zmierza do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, co w efekcie może wpływać na zwiększenie przychodów. 

Z przedstawionego stanowiska Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu wynika, że wydatki poniesione na nabycie stroju biznesowego ze stałym oznaczeniem firmy mogą być traktowane, jako pozostające w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i stanowić koszt uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Rzewuski

Ekspert IT – systemy informatyczne ERP. Ukończone studia - Politechnika Warszawska.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »