| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Działalność gospodarcza > Wydatki przed rozpoczęciem działalności gospodarczej – koszty w PIT i odliczenie VAT

Wydatki przed rozpoczęciem działalności gospodarczej – koszty w PIT i odliczenie VAT

Osoby planujące rozpoczęcie działalności gospodarczej bardzo często pierwsze wydatki ponoszą jeszcze przed jej formalnym rozpoczęciem (rejestracją). Większość przedsiębiorców zastanawia się, czy takie wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu czy od takich wydatków przedsiębiorca będzie mógł odliczyć podatek VAT.

Wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności a odliczenie podatku VAT

Jeśli faktura dokumentująca poniesienie wydatku przed jej rozpoczęciem spełnia wymogi formalne do odliczenia podatku VAT, czyli zawiera imię i nazwisko właściciela firmy, adres siedziby firmy oraz numer NIP, to nie ma przeszkód, aby z takiej faktury, wystawionej przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, podatnik odliczył podatek VAT.

Należy pamiętać, że podatek VAT z faktur zakupów można odliczyć w okresie, w którym faktura została wystawiona lub w dwóch następnych okresach rozliczeniowych.

Jeśli w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności gospodarczej podatnik nie dokonał zgłoszenia do podatku VAT, a osiągnął przychód, który nie podlegał opodatkowaniu VAT to z faktur poniesionych przed rozpoczęciem działalności gospodarczej nie może odliczyć podatku VAT.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kutyma

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »