| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Najczęstsze problemy > Czy uczestnictwo w programie lojalnościowym powoduje powstanie przychodu

Czy uczestnictwo w programie lojalnościowym powoduje powstanie przychodu

W przypadku utworzenia przez spółkę programu lojalnościowego, którego grono beneficjentów - podmiotów korzystających z rabatów, nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, to przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT), u uczestników programu - nie powstanie.

Tak wynika z interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 29 grudnia 2010 r. (IPPB2/415-920/10-2/AK).

Spółka prowadziła detaliczną sprzedaż paliw na terenie całego kraju. W ramach swej działalności, planowała wprowadzić program lojalnościowy dla swoich pracowników i członków ich najbliższych rodzin.

Zgodnie z założeniami programu, każdy pracownik oraz członek jego rodziny miał otrzymać specjalną, przypisaną do niego, elektroniczną kartę rabatową, przy pomocy której będzie mógł na danej stacji zatankować paliwo z rabatem. Ilość tankowanego paliwa na daną kartę oraz wielkość rabatu miała być przy tym monitorowana przez system komputerowy.

Program przewidywał, że otrzymana karta nie będzie kartą płatniczą, kredytową ani też innym środkiem płatniczym. Udzielany rabat na zakup paliw będzie dla pracowników i członków ich rodzin odpowiadał rabatom udzielanym innych klientom flotowym o podobnej wielkości (ilości samochodów) i wolumenie zakupów.

VAT 2011 - wszystkie zmiany w jednym miejscu

W związku z powyższym, spółka wystąpiła do organu podatkowego z wnioskiem o interpretację indywidualną, w którym zadała pytanie, czy udzielane w ramach programu rabaty będą stanowiły dla jego beneficjentów przychód, jako częściowe nieodpłatne świadczenie, od którego spółka powinna pobrać zaliczkę na podatek?

Przedstawiając własne stanowisko w sprawie, spółka podniosła, że skutkiem uzyskania rabatu jest obniżenie ceny zakupu towarów. Krąg uprawnionych do korzystania z karty rabatowej nie będzie ograniczony. Jeśli zatem grono beneficjentów będzie obejmował również osoby niebędące pracownikami spółki, to przychód w rozumieniu ustawy o PIT programu nie powstanie.

O tym, czy świadczenie jest przychodem ze stosunku pracy decyduje bowiem okoliczność, czy może je otrzymać wyłącznie pracownik, czy także inna osoba nie związana z pracodawcą.

Polecamy: Kontrola podatkowa

W konsekwencji, korzystanie na jednakowych warunkach z programu lojalnościowego przez pracowników spółki, wraz z innymi uprawnionymi, także tymi niezwiązanymi z nią w żaden sposób, jest neutralne podatkowo dla wszystkich uczestników.

Organ uznał stanowisko spółki za prawidłowe, odstępując od uzasadnienia interpretacji.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

MotoKariera

Kariera w motoryzacji na najwyższym biegu!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »