| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT i akcyza > Przekazanie kontrahentom kalendarzy z logo firmy - rozliczenie VAT

Przekazanie kontrahentom kalendarzy z logo firmy - rozliczenie VAT

Podpowiadamy, jak rozliczyć VAT w przypadku przekazania przez podatników kalendarzy z logo firmy swoim kontrahentom i pracownikom.

W omawianej sytuacji można zatem przyjąć, że kalendarze, które zawierają logo firmy, pełnią funkcję materiału o charakterze reklamowo-informacyjnym, niezależnie od ich charakteru użytkowego. Pogląd taki potwierdza wyrok WSA w Warszawie z 19 października 2012 r. (sygn. III SA/Wa 272/12). Zdaniem sądu, aby z przedmiotowego wyłączenia skorzystać, muszą być spełnione dwie cechy łącznie, a mianowicie:

- musi to być materiał drukowany oraz

- musi spełniać funkcję reklamową lub informacyjną.

Potwierdzają to także organy podatkowe. W piśmie z 17 czerwca 2009 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu (nr ILPP1/443-423/09-2/AT) czytamy: Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż przekazywanie kalendarzy klientom firmy ma charakter reklamowy, o czym przesądza umieszczenie na nich logo marki firmy (graficzny znak towarowy, symbol firmy). Ponadto, wydrukowane przy użyciu technik drukarskich na papierze, ww. kalendarze zawierają informacje dotyczące firmy i jej działalności (miejsca i rodzaju świadczonych usług i oferowanych produktów). W związku z powyższym, przedmiotowe kalendarze spełniają przesłanki do uznania ich za drukowane materiały reklamowe i informacyjne.

Przekazywane zatem kontrahentom kalendarze opatrzone logo firmy spełniają obie wymienione przesłanki dla uznania tej czynności za wyłączoną z opodatkowania VAT, bez względu na ich jednostkową wartość. Jednocześnie będą one stanowić koszt podatkowy.

Zasady opodatkowania drukowanych materiałów reklamowych zmienią się dopiero od 1 kwietnia 2013 r. Ich przekazanie nie będzie mogło być wyłączone z opodatkowania VAT. Tak będzie tylko wtedy, gdy będą spełniać definicję prezentów o małej wartości i będą przekazane na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem.


• art. 7 ust. 2 i 3, art. 29 ust. 10 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2012 r. poz. 1530

Anna Potocka

ekspert w zakresie VAT

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »