| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT i akcyza > Przekazanie kontrahentom kalendarzy z logo firmy - rozliczenie VAT

Przekazanie kontrahentom kalendarzy z logo firmy - rozliczenie VAT

Podpowiadamy, jak rozliczyć VAT w przypadku przekazania przez podatników kalendarzy z logo firmy swoim kontrahentom i pracownikom.

Zamówiliśmy 50 sztuk kalendarzy ściennych z logo naszej firmy. Cena netto wynosi 15,54 zł/szt. Część z nich (20 sztuk) wydamy pracownikom, a resztę kontrahentom (bez prowadzenia ewidencji obdarowanych). Czy dobrze rozliczamy VAT: VAT naliczony - odliczamy w całości, VAT należny - wystawiamy fakturę wewnętrzną na 30 sztuk kalendarzy i naliczamy VAT. VAT należny jest kosztem.

Nie, w przedstawionej w pytaniu sytuacji nie ma konieczności opodatkowania VAT przekazywanych kontrahentom kalendarzy opatrzonych logo firmy, ponieważ spełniają one przesłanki dla uznania ich za drukowane materiały reklamowe wyłączone z tego opodatkowania.

Dla uznania nieodpłatnej dostawy za odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT, w aktualnym stanie prawnym muszą być spełnione łącznie następujące przesłanki:

- podatnik przekazuje lub zużywa nieodpłatnie towary należące do jego przedsiębiorstwa, na własne cele osobiste lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, lub innym podmiotom, oraz

- podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Zmiany w VAT od 1 kwietnia 2013 r.

Limity podatkowe 2013

Oznacza to, że cel takiego przekazania pozostaje bez znaczenia, podobnie jak podmiot, na rzecz którego jest ono dokonywane. Podstawą opodatkowania jest wówczas cena nabycia towarów (bez podatku) albo koszt wytworzenia, określone w momencie przekazania. Od powyższej zasady istnieją jednak wyjątki, dotyczące:

- drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych - bez względu na ich wartość jednostkową,

- prezentów o małej wartości i próbek.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Anna Marta Wilczkowska

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »