| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Faktura > Jak spółka w organizacji powinna określać swoją nazwę na fakturze

Jak spółka w organizacji powinna określać swoją nazwę na fakturze

Zawarliśmy umowę spółki z o.o. Zgłosiliśmy zawiązanie spółki do Krajowego Rejestru Sądowego. Jako spółka w organizacji zarejestrowaliśmy się jako czynny podatnik VAT. Obecnie wystawiamy faktury, na których w nazwie spółki posługujemy się dodatkowo oznaczeniem „spółka w organizacji". Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?

Tak. Państwa postępowanie w tym zakresie jest prawidłowe. Spółka z o.o. w organizacji powstaje z chwilą jej zawiązania, co wynika wprost z art. 161 k.s.h. Jest ona podmiotem praw i obowiązków, gdyż zgodnie z art. 11 § 1 k.s.h. może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność nieruchomości i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywaną. Spółka w organizacji działa pod firmą, czyli nazwą, którą posługuje się wobec urzędów i kontrahentów.

Z art. 11 § 3 k.s.h. wynika jednoznacznie, że firma spółki kapitałowej w organizacji powinna zawierać dodatkowe oznaczenie „w organizacji". Dlate­go też, to określenie powinno być uwidaczniane na fakturach wystawianych kontrahentom przez spółkę w organizacji. Zatem, dopóki Państwa spółka jest podmiotem w organizacji, powinni Państwo postępować tak jak dotychczas, umieszczając na fakturach w nazwie spółki dodatkowo określenie „w organizacji".

PODSTAWA PRAWNA:

- art. 11 § 1 i 3 , art. 161 ustawy z 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych - j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 1030; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 265.

Biuletyn VAT

VAT po zmianach od 1 lipca 2015 r.

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Artykuł pochodzi z poradnika "500 pytań o VAT"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »