| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Kasy fiskalne > Awaria kasy rejestrującej

Awaria kasy rejestrującej

Jeżeli z przyczyn niezależnych od podatnika nie może być prowadzona ewidencja obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących podatnik jest obowiązany ewidencjonować obroty i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kary rejestrującej.

W przypadku gdy ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej jest niemożliwe, podatnik nie może dokonywać sprzedaży.

Podatnicy którzy zaprzestali ewidencjonowania obrotów i podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej, z uwagi na to, iż:

1. nastąpiła awaria kasy fiskalnej, składają pismo informacyjne o przerwie w ewidencjonowaniu na kasie rejestrującej w związku z awarią,

2. nastąpiło zapełnienie modułu w kasie, składają pismo lub druk w którym wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej w związku zapełnieniem modułu, natomiast po wymianie modułu składają zawiadomienie podatnika o miejscu instalacji kasy rejestrującej,

3. nastąpiła likwidacja działalności gospodarczej, składają pismo lub druk informujący o zaprzestaniu używania kasy z podaniem daty zaprzestania użytkowania kasy rejestrującej, oraz wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej.

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

W przypadku gdy nastąpi awaria kasy lub nastąpiło zapełnienie modułu pamięci fiskalnej, należy zaprzestać sprzedaży, lub ewidencjonować sprzedaż i podatek należny na kasie rezerwowej. Jeśli Podatnik posiada kasę rezerwową należy poinformować Urząd Skarbowy o wymianie kasy na kasę rezerwową.

W przypadku awarii kasy podatnik winien poinformować serwis o zaistniałej awarii z jednoczesnym powiadomieniem organu podatkowego, natomiast w przypadku zapełnienia modułu kasy lub zaprzestania użytkowania kasy, informacje w tym zakresie należy złożyć w Urzędzie Skarbowym niezwłocznie.

W przypadku, gdy w okresie 3 lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania podatnicy zaprzestaną ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej lub nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego, obowiązani są do zwrotu odliczonych kwot z tytułu zakupu kasy.

Nie ma określonego ustawowego terminu na dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej. Odczyt dokonywany jest w terminie ustalonym pomiędzy podatnikiem, serwisantem i pracownikiem Urzędu. W przypadku awarii kasy fiskalnej, zapełnienia modułu w kasie oraz zaprzestania ewidencjonowania obrotów przy zastosowania kasy rejestrującej następuje odczyt zawartości pamięci kasy fiskalnej.

Odczyt dokonywany jest w obecności podatnika, serwisanta oraz pracownik Urzędu. Z dokonanego odczytu sporządza się protokół.

Podstawa prawna: art. 111 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2004 Nr 54 poz 535 ze zm.)

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Zuzmak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa cywilnego, handlowego i administracyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »