| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Kasy fiskalne > Awaria kasy rejestrującej

Awaria kasy rejestrującej

Jeżeli z przyczyn niezależnych od podatnika nie może być prowadzona ewidencja obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących podatnik jest obowiązany ewidencjonować obroty i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kary rejestrującej.

W przypadku gdy ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej jest niemożliwe, podatnik nie może dokonywać sprzedaży.

Podatnicy którzy zaprzestali ewidencjonowania obrotów i podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej, z uwagi na to, iż:

1. nastąpiła awaria kasy fiskalnej, składają pismo informacyjne o przerwie w ewidencjonowaniu na kasie rejestrującej w związku z awarią,

2. nastąpiło zapełnienie modułu w kasie, składają pismo lub druk w którym wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej w związku zapełnieniem modułu, natomiast po wymianie modułu składają zawiadomienie podatnika o miejscu instalacji kasy rejestrującej,

3. nastąpiła likwidacja działalności gospodarczej, składają pismo lub druk informujący o zaprzestaniu używania kasy z podaniem daty zaprzestania użytkowania kasy rejestrującej, oraz wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej.

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

W przypadku gdy nastąpi awaria kasy lub nastąpiło zapełnienie modułu pamięci fiskalnej, należy zaprzestać sprzedaży, lub ewidencjonować sprzedaż i podatek należny na kasie rezerwowej. Jeśli Podatnik posiada kasę rezerwową należy poinformować Urząd Skarbowy o wymianie kasy na kasę rezerwową.

W przypadku awarii kasy podatnik winien poinformować serwis o zaistniałej awarii z jednoczesnym powiadomieniem organu podatkowego, natomiast w przypadku zapełnienia modułu kasy lub zaprzestania użytkowania kasy, informacje w tym zakresie należy złożyć w Urzędzie Skarbowym niezwłocznie.

W przypadku, gdy w okresie 3 lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania podatnicy zaprzestaną ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej lub nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego, obowiązani są do zwrotu odliczonych kwot z tytułu zakupu kasy.

Nie ma określonego ustawowego terminu na dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej. Odczyt dokonywany jest w terminie ustalonym pomiędzy podatnikiem, serwisantem i pracownikiem Urzędu. W przypadku awarii kasy fiskalnej, zapełnienia modułu w kasie oraz zaprzestania ewidencjonowania obrotów przy zastosowania kasy rejestrującej następuje odczyt zawartości pamięci kasy fiskalnej.

Odczyt dokonywany jest w obecności podatnika, serwisanta oraz pracownik Urzędu. Z dokonanego odczytu sporządza się protokół.

Podstawa prawna: art. 111 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2004 Nr 54 poz 535 ze zm.)

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »