| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Rozliczenia VAT > Jak określić moment powstania obowiązku podatkowego, gdy klient nie odebrał przesyłki pocztowej z towarem

Jak określić moment powstania obowiązku podatkowego, gdy klient nie odebrał przesyłki pocztowej z towarem

Wysłaliśmy do klienta towar pocztą. Klient jednak go nie odebrał i przesyłka do nas wróciła. Kiedy powstał u nas obowiązek podatkowy?

W przedstawionej sytuacji obowiązek podatkowy w VAT w ogóle u Państwa nie powstał.

Przesyłka wróci­ła do nadawcy. Nigdy nie weszła w posiadanie klienta, a to oznacza, że nie ma mowy o dokonaniu dostawy.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

PODSTAWA PRAWNA:

• art. 19a ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312

Artykuł pochodzi z poradnika "500 pytań o VAT"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brokerska CDS

CDS działa jako kancelaria doradcza, której misją jest ochrona interesów przewoźników i spedytorów poprzez świadczenie usług w zakresie obsługi ubezpieczeń transportowych (OC przewoźnika, OC spedytora i Cargo) oraz pozasądowej i sądowej obsługi roszczeń i szkód powstałych w transporcie. Świadczymy również usługi związane z zarządzaniem ryzykiem transportowym, a także przeprowadzamy audyty i szkolenia z zakresu prawa przewozowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK