| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Rozliczenia VAT > Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

Sposób księgowania faktury przez nieVATowca

W sytuacji, gdy zakup został dokonany przez nieVATowca, fakturę importu usług należy wykazać w deklaracji VAT-9M, w której jest podawana wartość faktury oraz doliczany jest podatek VAT – zgodnie z obowiązującą w Polsce stawką VAT na takie usługi. Kwotę podatku VAT należy zapłacić do swojego urzędu skarbowego, tytułem VAT-9M, na konto bankowe właściwe dla podatku VAT. NieVATowcy w Polsce, którzy zgłosili się drukiem VAT-R dla celów dokonywania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, import usług wykazują w deklaracji VAT-8.

W kosztach uzyskania przychodu w KPiR pojawi się „kwota brutto”, czyli wartość z faktury + kwota doliczonego podatku VAT. Terminem złożenia deklaracji oraz opłacenia podatku VAT jest 25 dzień miesiąca następującego po dacie dostawy usługi.

Katarzyna Marciniak – ifirma.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »