| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jakie wydatki na reklamę są kosztem w pełnej wysokości? Jak odróżnić reklamę od informacji handlowej? Czy opodatkowane jest przekazanie folderów reklamowych? Kiedy upominki w ramach akcji promocyjnej nie podlegają VAT?

Istnieją różne formy zachęcania klientów do zakupu towarów lub usług. W zależności od tego, jaką formę ma przyjąć promocja, może ona rodzić mniejsze lub większe problemy podatkowe. Jedną z częściej stosowanych metod, która ma na celu zachęcenie klientów do nabycia towarów lub usług, jest okresowa obniżka ceny, tzw. rabat. Przykładowo obniżona zostaje cena kawy rozpuszczalnej w okresie przedświątecznym. Taka forma promocji nie rodzi poważnych ryzyk podatkowych. Udzielony rabat pomniejsza przychód oraz obniża obrót będący podstawą opodatkowania VAT.
Gazeta Prawna Nr 230/2005 [Dodatek: Księgowość i Podatki] z dnia 2005-11-28
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Anna Marta Wilczkowska

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »