| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jakie wydatki na reklamę są kosztem w pełnej wysokości? Jak odróżnić reklamę od informacji handlowej? Czy opodatkowane jest przekazanie folderów reklamowych? Kiedy upominki w ramach akcji promocyjnej nie podlegają VAT?

Jak wiadomo, zarówno w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, jak i w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem podatnika jest wartość otrzymanych częściowo nieodpłatnie rzeczy lub praw. Z przepisów regulujących ustalenie wysokości tego przychodu wynika, że przychód ten powstaje wówczas, gdy podatnik nabywa rzeczy lub prawa poniżej cen rynkowych. Jeśli dochodzi do powszechnej i ogólnodostępnej obniżki cen towaru, należy uznać, że cena rynkowa na dany produkt spada. Trudno zatem przyjąć, że klient kupujący kawę rozpuszczalną w przedświątecznej promocji uzyskuje z tego tytułu częściowo nieodpłatny przychód.

 

Gazeta Prawna Nr 230/2005 [Dodatek: Księgowość i Podatki] z dnia 2005-11-28
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Portal Skarbiec.Biz S.A.

Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »