| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jak rozliczyć akcje promocyjne

Jakie wydatki na reklamę są kosztem w pełnej wysokości? Jak odróżnić reklamę od informacji handlowej? Czy opodatkowane jest przekazanie folderów reklamowych? Kiedy upominki w ramach akcji promocyjnej nie podlegają VAT?

Bez wątpienia wydatki ponoszone na nabycie upominku dołączanego do towaru mają związek z uzyskaniem przychodów, wpływając na podniesienie atrakcyjności produktów oferowanych przez podatnika. Podatnicy decydujący się na promocję towarów polegającą na dołączaniu do niego upominku mają jednak wątpliwości, czy wydatek poniesiony na nabycie upominku stanowi w całości koszt uzyskania przychodu. Istnieją argumenty przemawiające za uznaniem wydatków poniesionych na zakup upominków sprzedawanych w ramach zestawu w całości za koszt uzyskania przychodów podatnika. Ministerstwo Finansów stoi na stanowisku, że z punktu widzenia przepisów o podatku dochodowym wydatki ponoszone przez podatnika w związku z prowadzeniem przez niego sprzedaży premiowej stanowią koszt uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Podstawowym celem prowadzącego sprzedaż premiową jest osiągnięcie dochodów ze sprzedaży towarów, które nabył lub wytworzył w celu zbycia, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, zatem wypłacona premia specjalna ma wpływ na podniesienie poziomu sprzedaży i tym samym na zwiększenie przychodów.
 
Gazeta Prawna Nr 230/2005 [Dodatek: Księgowość i Podatki] z dnia 2005-11-28

Aktualizacja: 07.12.2005

Źródło:

INFOR

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP23
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia księgowego

Eksperci infor.pl

Jacek Janusz

Asesor Komorniczy, specjalista z zakresu postępowania egzekucyjnego

Zostań ekspertem Infor.pl »