Jak rozpocząć ewidencję za pomocą kasy fiskalnej
1 Zakup kasę lub kasy fiskalne, które będą odpowiadały kryteriom określonym przez przepisy podatkowe oraz odpowiadały profilowi prowadzonej działalności.
2 Dokonaj fiskalizacji kasy przy pomocy służb serwisowych. W praktyce oznacza to jednokrotną i niepowtarzalną czynność inicjującą pracę modułu fiskalnego kasy z pamięcią fiskalną kasy, zakończoną wydrukiem dobowego raportu fiskalnego.
3 Zgłoś kasę w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy.
4 Nanieś w sposób trwały na obudowę kasy numer ewidencyjny nadany przez naczelnika urzędu skarbowego. Naczelnik urzędu skarbowego, po zgłoszeniu fiskalizacji kasy przez podatnika, nadaje kasie numer ewidencyjny. Numer ten nie ulega zmianie w przypadku zmiany właściwości naczelnika urzędu skarbowego.
5 Złóż do naczelnika właściwego urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemne zgłoszenie o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania, które będą stosowane do ewidencjonowania.
6 Rozpocznij ewidencjonowanie za pomocą kas rejestrujących w obowiązujących terminach.
7 Skorzystaj z odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania.
Bogdan Świąder
Gazeta Prawna Nr 66/2006 [Dodatek: Księgowość o Podatki] z dnia 2006-04-03