| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Kto prowadzi ewidencję zatrudnienia

Kto prowadzi ewidencję zatrudnienia

Przedsiębiorca prowadzący własną działalność gospodarczą, w której zatrudnia pracowników, musi prowadzić dodatkowe ewidencje księgowe. Należą do nich ewidencja zatrudnienia oraz karty przychodów wymagane od podatników opłacających podatek dochodowy od osób fizycznych.

Nie
Ewidencję zatrudnienia prowadzą tylko podatnicy opodatkowani w formie karty podatkowej, z wyjątkiem prowadzących parkingi, jeżeli przy prowadzeniu działalności zatrudniają pracowników. Obowiązku takiego nie mają przedsiębiorcy opodatkowani w formie ryczałtu ewidencjonowanego, którzy zatrudniają pracowników i wypłacają im należności ze stosunku pracy. Przedsiębiorcy opodatkowani ryczałtem prowadzą jedynie imienne karty przychodów. Podobnie będzie w przypadku przedsiębiorców opodatkowanych na zasadach ogólnych, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i rozchodów. Dla celów podatkowych nie mają oni obowiązku posiadania ewidencji zatrudnienia, ale muszą prowadzić imienne karty przychodów dla zatrudnionych pracowników.
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »