| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak prawidłowo wypełnić i przesłać e-deklaracje

Jak prawidłowo wypełnić i przesłać e-deklaracje

Kilkadziesiąt rodzajów deklaracji i zeznań podatkowych mogą przesyłać podatnicy drogą elektroniczną. Muszą jednak posiadać zaświadczenie od naczelnika urzędu skarbowego oraz bezpieczny e-podpis. Obecnie istnieje jeden sposób przesyłania e-deklaracji - za pomocą interaktywnego formularza. Wyjaśniamy, jak dokonać tego w sposób prawidłowy.

Wykorzystuję e-podpis do kontaktów z kontrahentami, dlatego zdecydowałem się wykorzystać go także do rozliczenia z fiskusem. Problem w tym, że zgubiłem kartę z e-podpisem. Czy powinienem komuś zgłosić zaginięcie karty?

TAK. Zgubienie karty trzeba jak najszybciej zgłosić do właściwego centrum certyfikacji, które wydało certyfikat. Nie trzeba natomiast informować urzędu skarbowego. Podatnik, który posiada kartę do składania podpisu elektronicznego, ma także numer PIN, który trzeba wpisać przy wysyłaniu e-deklaracji, dlatego istnieje niewielkie ryzyko, że ktoś będzie mógł posłużyć się zgubioną kartą. Jeśli jest jeszcze czas na uzyskanie nowej karty (jest to możliwe nawet w ciągu jednego dnia), to po jej otrzymaniu można wysłać e-deklarację, podpisując ją e-podpisem. Jeśli podatnik nie ma czasu na załatwienie formalności, może wysłać deklarację papierową.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »