| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > VAT w limicie na reprezentację i reklamę

VAT w limicie na reprezentację i reklamę

W związku ze spotkaniem z kontrahentami spółka z o.o. zakupiła usługę gastronomiczną. Czy podatek VAT od tej usługi mieści się w limicie na reprezentację?

Nie uznaje się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop).
Natomiast na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a updop za koszty uzyskania przychodów nie uznaje się podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów podatek naliczony w tej części, w której, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku od towarów i usług – jeżeli naliczony podatek od towarów i usług nie powiększa wartości środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.
W przypadku nabywanych przez podatnika usług gastronomicznych nie stosuje się obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego, o czym stanowi art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług. A zatem podatek naliczony z tytułu zakupu usługi gastronomicznej traktowany jest przez ustawodawcę jako odrębny koszt od wydatków na cele reprezentacji. W związku z tym podatku tego nie należy zaliczać do limitu na cele reprezentacyjne.
Krzysztof Lis


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci BUDTRADE.pl

Ekipa BUDTRADE.pl to fachowcy w dziedzinie materiałów budowlanych oraz ich efektywnego wykorzystania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »