| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > VAT w limicie na reprezentację i reklamę

VAT w limicie na reprezentację i reklamę

W związku ze spotkaniem z kontrahentami spółka z o.o. zakupiła usługę gastronomiczną. Czy podatek VAT od tej usługi mieści się w limicie na reprezentację?

Nie uznaje się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop).
Natomiast na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a updop za koszty uzyskania przychodów nie uznaje się podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów podatek naliczony w tej części, w której, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku od towarów i usług – jeżeli naliczony podatek od towarów i usług nie powiększa wartości środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.
W przypadku nabywanych przez podatnika usług gastronomicznych nie stosuje się obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego, o czym stanowi art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług. A zatem podatek naliczony z tytułu zakupu usługi gastronomicznej traktowany jest przez ustawodawcę jako odrębny koszt od wydatków na cele reprezentacji. W związku z tym podatku tego nie należy zaliczać do limitu na cele reprezentacyjne.
Krzysztof Lis


reklama

Źródło:

Serwis Finansowo-Księgowy
Personel i Zarządzanie 2/201742.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »