| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Proszę o odpowiedź, czy ogłoszenie w sprawie sprzedaży towarów lub też oferty usług może być kosztem. Jeżeli tak, to w jakim dniu (w dniu jego obwieszczenia, wystawienia faktury, poniesienia kosztu, zapłaty czy też dopiero po wystąpieniu przychodu z tytułu sprzedaży)? A co w przypadku, gdy taka sprzedaż nie dojdzie do skutku?

Wydatki na zamówienie ogłoszenia o sprzedaży towarów czy usług mogą być kosztem uzyskania przychodu już z chwilą ich poniesienia.
 
Koszty związane z ogłoszeniami prasowymi, jak również reklamowymi należą do tych kosztów związanych z całokształtem działalności podatnika, których powiązanie z konkretnym przychodem często nie jest możliwe. W takim wypadku stanowią one koszty uzyskania przychodów z chwilą ich poniesienia. W razie powiązania tych wydatków z działalnością gospodarczą (ich celowości) nie ma znaczenia przyszły skutek poniesienia tych kosztów, przy czym wydatki te muszą być racjonalne co do zasady i wielkości.
• art. 15 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 78, poz. 684
Marek Żochowski
doradca podatkowy, finalista konkursu „Księgowy Roku”


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »