| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Proszę o odpowiedź, czy ogłoszenie w sprawie sprzedaży towarów lub też oferty usług może być kosztem. Jeżeli tak, to w jakim dniu (w dniu jego obwieszczenia, wystawienia faktury, poniesienia kosztu, zapłaty czy też dopiero po wystąpieniu przychodu z tytułu sprzedaży)? A co w przypadku, gdy taka sprzedaż nie dojdzie do skutku?

Wydatki na zamówienie ogłoszenia o sprzedaży towarów czy usług mogą być kosztem uzyskania przychodu już z chwilą ich poniesienia.
 
Koszty związane z ogłoszeniami prasowymi, jak również reklamowymi należą do tych kosztów związanych z całokształtem działalności podatnika, których powiązanie z konkretnym przychodem często nie jest możliwe. W takim wypadku stanowią one koszty uzyskania przychodów z chwilą ich poniesienia. W razie powiązania tych wydatków z działalnością gospodarczą (ich celowości) nie ma znaczenia przyszły skutek poniesienia tych kosztów, przy czym wydatki te muszą być racjonalne co do zasady i wielkości.
• art. 15 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 78, poz. 684
Marek Żochowski
doradca podatkowy, finalista konkursu „Księgowy Roku”


reklama

Źródło:

Monitor Księgowego

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Sembox

Agencja search engine marketing

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »