| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Koszty zorganizowania konferencji

Koszty zorganizowania konferencji

Spółka, w której jestem zatrudniona, zorganizowała konferencję prasową, podczas której zaprezentowany został nowy produkt lansowany przez firmę. Czy koszty takiej konferencji, jako zorganizowanej dla ograniczonego kręgu odbiorców, stanowi reklamę niepubliczną podlegającą zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jedynie do wysokości 0,25% przychodów?

Nie, mimo że skierowana dla ograniczonego kręgu odbiorców, konferencja prasowa stanowi formę reklamy publicznej.
Zaproszenie na konferencję prasową zamkniętego grona dziennikarzy nie oznacza, że spółka kieruje swe działania do tych osób. Są oni bowiem z racji swego zawodu pośrednikami, których celem jest przekazanie informacji otrzymanej podczas konferencji prasowej do wiadomości publicznej. W praktyce można spotkać się jednak ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku z 19 kwietnia 2002 r., sygn. akt I SA/Łd 762/2001, zgodnie z którym wydatki na konferencję prasową mającą na celu reklamę i promocję towaru mogą być uznane za koszty wydatkowane na promocję i reklamę publiczną (...), jeżeli wywołało to skutek w postaci stosownych publikacji prasowych skierowanych do nieograniczonego kręgu czytelników.
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 15 ust. 1 w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 z późn. zm.).
Dominika Dragan-Berestecka i Ewa Błaszczak


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »