| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Uczestnictwo w targach

Uczestnictwo w targach

Czy istnieje możliwość zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z uczestnictwem w targach poznańskich, takich jak: koszty związane z przygotowaniem stoiska, opłaty za reklamę w katalogu targów, opłatę za stanowisko wystawiennicze, koszty noclegów pracowników obsługujących stoisko?

Tak, istnieje taka możliwość.
Pojęcia reprezentacji i reklamy nie zostały zdefiniowane ani w ustawach o podatkach dochodowych, ani też w aktach wykonawczych wydanych na podstawie zawartych w nich delegacji. Słownik języka polskiego określa, że reklama jest to rozpowszechnianie informacji o towarach i ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś. Ogólnie zatem ujmując, celem reklamy jest przekazanie informacji o towarach (usługach), nakłanianie potencjalnych klientów do ich nabycia. Uczestnictwo w targach spełnia zatem przesłanki uznania tego typu działalności za reklamową. Jako że targi poznańskie są imprezą masową, wydatki związane z organizacją i prowadzeniem stoiska będą stanowić zasadniczo reklamę publiczną i będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Jednak należy zaznaczyć, iż w ramach targów poznańskich mogą pojawić się czynności, które reklamą publiczną już nie są. Na przykład, jeżeli podczas trwania targów przedstawiciele Pani firmy nawiążą relacje z potencjalnym klientem, którego następnie zaproszą na lunch, by omówić szczegóły współpracy, koszty związane z takim lunchem będą stanowić limitowaną podatkowo reprezentację. Trzeba więc podkreślić, iż poszczególne wydatki należy analizować indywidualnie.
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 22 ust. 1 w zw. z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
Dominika Dragan-Berestecka i Ewa Błaszczak


Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bierła

Ekspert Aferry.pl, specjalista ds. marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK