| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Jak ująć w księdze obciążenie za wady w związku z reklamacją wykonanej usługi

Jak ująć w księdze obciążenie za wady w związku z reklamacją wykonanej usługi

Nasza firma świadczy usługi porządkowe. Prowadzimy księgę przychodów i rozchodów. Jeżeli w przypadku zniszczenia dywanu podczas jego prania zakupimy dla klienta nowy dywan, to wydatek ten może stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Jeśli tak, jak to zaksięgować?

wyłącznie z jej winy, a wynikającej z tego rodzaju zaniedbań, których racjonalnie działający podmiot nie popełniłby.
Dlatego też przy ustalaniu, czy wydatek na zakup nowego dywanu dla klienta, w związku ze zniszczeniem starego w ramach świadczonej przez podatnika usługi, jest kosztem, należy ocenić stopień przyczynienia się przez podatnika do powstałej szkody. Z przedstawionego stanu faktycznego można wnioskować, że zniszczenie dywanu podczas prania było zaniedbaniem ze strony firmy, bądź co bądź profesjonalnie zajmującej się takimi usługami. Dlatego też uważam, że w tym przypadku zakup nowego dywanu dla kontrahenta nie będzie stanowił kosztu uzyskania przychodu.
Przykład
X świadczy usługi sprzątania biur. W trakcie świadczenia usługi X zniszczył należący do klienta dywan. W ramach naprawienia powstałej szkody X zakupił za 300 zł nowy dywan i przekazał go klientowi. Wydatek ten nie stanowi dla X kosztu uzyskania przychodu.
• art. 22 ust. 1, art. 23 ust. 1 pkt 19 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 90, poz. 757
Paweł Kosiacki
specjalista w zakresie podatku dochodowego


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Robert Ofiara

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »