| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Ewidencja księgowa > Jak ująć w księgach rachunkowych rozliczenie zaliczki wpłaconej dostawcy unijnemu

Jak ująć w księgach rachunkowych rozliczenie zaliczki wpłaconej dostawcy unijnemu

Nasza spółka prowadzi inwestycję budowy linii produkcyjnej. W jej ramach zawarliśmy umowę z kontrahentem z Niemiec na dostawę wraz z montażem jednej z maszyn. W kwietniu otrzymaliśmy dokument wzywający nas do zapłaty zaliczki. Wskazaną w nim kwotę wpłaciliśmy na początku maja. W tym samym miesiącu została zrealizowana dostawa oraz wystawiona faktura końcowa na całość dostawy (nie otrzymaliśmy faktury na dokonaną wpłatę zaliczki). Czy zakup ten stanowi u nas wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów? W którym momencie spółka powinna rozpoznać obowiązek podatkowy w VAT oraz według jakiego kursu ująć powyższe operacje w księgach rachunkowych?


◀ powrót do artykułu

źródło: inforCMS

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Magda Słomska

Kancelaria zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorców i pracodawców oraz prowadzeniem postępowań sądowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »