| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Księgi rachunkowe > Wykonanie układu ratalnego ZUS w księgach rachunkowych

Wykonanie układu ratalnego ZUS w księgach rachunkowych

Spółka otrzymała decyzję o rozłożeniu należności dla ZUS na kilka rat. Zakład Ubezpieczeń Społecznych doliczył opłatę prolongacyjną. Kiedy to zdarzenie ująć w księgach – w momencie podpisania umowy czy dopiero po zapłaceniu wszystkich rat? Jak przeprowadzić ewidencję księgową w przypadku opóźnień w spłacie? Czy w razie opóźnień w spłacie kwota należności głównej i odsetek ulegnie zmianie?

Opłata prolongacyjna naliczana jest odrębnie od każdej raty przypadającej do zapłaty. Nie jest to bowiem opłata stała pobierana w każdym przypadku w takiej samej wysokości. Jej wysokość uzależniona jest m.in. od kwoty odroczonej składki, a także od liczby dni, na które odroczono termin jej płatności. W księgach rachunkowych opłatę prolongacyjną należy ewidencjonować jako koszty finansowe w dniu otrzymania decyzji.

Więcej na ten temat w Biuletynie Rachunkowości

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Wierzbowski Eversheds

Usługi prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »