| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Sprawozdawczość > Klasyfikowanie środków otrzymanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Klasyfikowanie środków otrzymanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Jesteśmy jednostką budżetową (szkoła). Gmina otrzymała środki na realizację projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) z wojewódzkiego urzędu pracy z podziałką po stronie dochodów w dziale 853, rozdziale 85395. Do jakiego działu i rozdziału należy zaklasyfikować te środki w szkole po stronie wydatków, czy ująć w tej samej podziałce, czy np. w dziale 801 lub 854?



W związku z tym, że otrzymane środki są kierowane na realizację projektu w ramach PO KL, powinny być wydatkowane zgodnie z procedurami zawartymi w umowie lub innymi procedurami obowiązującymi przy ich wykorzystywaniu. Moim zdaniem, skoro wojewódzki urząd pracy, przekazując środki do gminy, wskazał dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85395 Pozostała działalność i w takiej podziałce otrzymane środki zostały przyjęte po stronie dochodów, to również planowane wydatki z tych środków powinny zostać ujęte w dziale 853, rozdziale 85395.

Należy jednak zwrócić uwagę, że organ wykonawczy informuje kierowników jednostek budżetowych o wprowadzonych zmianach przez organy gminy w jej budżecie. Informacja ta stanowi podstawę do zmiany w jej planie finansowym, a tym samym kierownik jednostki budżetowej (dyrektor szkoły) nie może wprowadzić zmiany w planie finansowym w innej podziałce klasyfikacji budżetowej niż wskazał jej organ wykonawczy.

reklama

Autor:

Źródło:

Rachunkowość Budżetowa

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie 4/201742.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »