| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Sprawozdawczość > Jak poprawnie ująć w bilansie gwarancje bankowe

Jak poprawnie ująć w bilansie gwarancje bankowe

Bank, udzielając gwarancji na wykonane roboty, zamraża pewną kwotę na lokacie, którą zwolni dopiero po upływie gwarancji. Zazwyczaj jest to okres trzech, pięciu lat. Firma zakłada w tym celu odrębne konto w tym banku. Czy w bilansie zdeponowane kwoty należy ująć jako lokaty długoterminowe, które stanowią zabezpieczenie zobowiązań gwarancyjnych?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marek Opiela

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK