| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Zasady ogólne

Jak zaksięgować opłaty w leasingu operacyjnym

Aktualizacja: 30.04.2008

Opłaty w leasingu operacyjnym w księgach rachunkowych leasingobiorcy mogą zostać zaliczone do kosztów równomiernie w ciągu całego okresu trwania umowy. »

Czy zakładowy plan kont powinien zawierać konta nieużywane przez jednostkę

Aktualizacja: 21.04.2008

Czy polityka rachunkowości i będący jej częścią plan kont muszą ujmować wszystkie konta, jakie są możliwe do założenia w przyszłości (np. według wzorcowego planu kont)? Czy wystarczy, że opisze się tylko te konta i operacje na nich, które są na dzień dzisiejszy wykorzystywane w firmie? »

Jak zaksięgować sprzedaż samochodu wykupionego po leasingu

Aktualizacja: 16.04.2008

Jak mam zaksięgować sprzedaż samochodu osobowego wykupionego po leasingu (operacyjnym). Samochód nie jest wzięty do środków trwałych firmy. Wartość wykupu samochodu jest wielokrotnie niższa niż cena, po której ma być sprzedany. Czy muszę robić aktualizację? »

Jak zaksięgować aport w spółce jawnej

Aktualizacja: 10.04.2008

W spółce jawnej jeden ze wspólników sprzedał 20 grudnia 2007 r. samochód osobowy wprowadzony na stan środków trwałych. Wartość początkowa samochodu wynosi 56 756 zł, a wartość umorzenia na 31 listopada 2007 r. 46 721 zł. Faktura VAT była wystawiona na kwotę 53 tys. zł VAT w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 2. Jak wyksięgować ze stanu środków trwałych wartość i umorzenie oraz jak zaksięgować samą fakturę VAT? »

Jak usługi związane z kupnem zwiększają cenę zakupu materiałów

Aktualizacja: 09.04.2008

Czy usługi takie jak np. cięcie materiału zwiększają cenę zakupu materiału, jeżeli księgi prowadzi się w cenach nabycia, czy też są to usługi obce? »

Odsetki od kredytu powiększają wartość środka trwałego w budowie

Aktualizacja: 08.04.2008

Odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę środka trwałego powiększają jego wartość. Jest tak jednak tylko do momentu przyjęcia tego aktywa do używania. »

Jakie informacje formalne powinny zawierać dokumenty sprzedaży

Aktualizacja: 04.04.2008

Każda jednostka gospodarcza dysponuje własnymi wzorami faktur czy rachunków, jednak minimalny zakres informacji, jaki powinny one zawierać, określają odpowiednie przepisy. »

Jak ująć składki do ZUS na przełomie roku

Aktualizacja: 02.04.2008

Mam pytanie dotyczące wynagrodzeń za grudzień 2007 r., które wypłaca się w styczniu 2008 r. Jak mam ująć w księgach rachunkowych ZUS w 2008 roku, aby był kosztem podatkowym w momencie zapłaty do ZUS? Jestem na księgach handlowych i zaksięgowałam ZUS w 2007 roku jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów i wykazałam w rachunku zysków. Jak teraz to mam ująć w 2008 roku? »

Czy jednorazowy przychód ponad 800 000 euro ze sprzedaży środka trwałego zmusza do prowadzenia pełnej rachunkowości

Aktualizacja: 11.03.2008

Czy jednorazowy przychód ze sprzedaży środka trwałego w kwocie ponad 800 000 euro powoduje, że jesteśmy zobowiązani do przejścia z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na pełne księgi rachunkowe? »

Jak księgować refundację składek pracowników niepełnosprawnych

Aktualizacja: 11.03.2008

Zatrudniamy pięciu pracowników ogółem, w tym dwie osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym, emeryta na 3/4 etatu oraz na 1/4 etatu osobę, która jest ponadto zatrudniona na cały etat u innego pracodawcy. Do końca 2007 r. nie płaciliśmy za tych pracowników składek na ubezpieczenie emerytalne, rozliczając je w deklaracji DRA jako finansowane z PFRON i z budżetu państwa. Od 2008 r. przysługuje refundacja składek na ubezpieczenia społeczne pracowników niepełnosprawnych. W jaki sposób można uzyskać tę refundację i jak ją zaksięgować? Czy jest opodatkowana? »

Inwestycje po sprzedaży trzeba wyksięgować

Aktualizacja: 05.03.2008

Kwota uzyskana przy sprzedaży nieruchomości inwestycyjnej stanowi pozostałe przychody operacyjne. Jej wartość księgową ujmuje się jako pozostały koszt operacyjny. »

Czy należy utworzyć odpis aktualizujący należność

Aktualizacja: 26.02.2008

W księgach rachunkowych naszej firmy w należnościach posiadamy fakturę na ok. 2 tys. zł. Faktura została wystawiona we wrześniu, jednak do dziś nie została zapłacona. Niedawno zostało wysłane wezwanie do zapłaty. Czy powinnam utworzyć na to odpis aktualizujący? »

Jak ująć w bilansie niedostarczone materiały

Aktualizacja: 22.02.2008

Jak należy ująć w bilansie opakowania potrzebne do produkcji, które do końca roku nie zostały dostarczone? »

Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw

Aktualizacja: 26.02.2008

Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki. »

Czy można zwiększyć wartość budynku

Aktualizacja: 15.02.2008

Na początku 2007 roku kupiliśmy budynek. W grudniu w związku z faktem, że ubiegamy się o kredyt, rzeczoznawca wycenił budynek więcej o kilkanaście procent. Czy jako wartość bilansową mogę przyjąć wycenę rzeczoznawcy? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Juszczuk

Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »