| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Zasady ogólne

Czy wydatki na nabycie akcji zwiększają ich wartość księgową

Aktualizacja: 21.08.2008

W maju tego roku nasza spółka dokonała zakupu pakietu kontrolnego akcji innej spółki. W tym celu zaciągnęła kredyt krótkoterminowy. Czy odsetki od zaciągniętego kredytu będą mogły stanowić koszty uzyskania przychodu w momencie ich faktycznej zapłaty, czy też zwiększą wartość nabytych akcji? »

Kiedy utworzyć rezerwę na restrukturyzację

Aktualizacja: 18.08.2008

Rezerwę na restrukturyzację tworzy się tylko wtedy, gdy konieczność jej przeprowadzania wynika z przepisów prawa lub wiążących umów. »

Jak zaklasyfikować wykonanie sieci komputerowej

Aktualizacja: 13.08.2008

Jesteśmy samorządową instytucją kultury. Zleciliśmy wykonanie sieci komputerowej w naszej jednostce. Na fakturze wystawionej przez firmę usługową są osobno wyszczególnione użyte przez nią materiały, np. kabel, gniazda, wtyczki, listwy itp. oraz wartość samej usługi. Czy całość faktury możemy zaksięgować jako usługę, skoro zleciliśmy ją firmie, czy też powinniśmy oddzielnie zaksięgować materiały jako zakup materiałów, a oddzielnie usługę? Naszym zdaniem, skoro zleciliśmy usługę, powinniśmy zaksięgować całość jako usługę. Mogliśmy przecież sami kupić materiały i zlecić tylko samo zmontowanie firmie i wówczas zaksięgowalibyśmy osobno zakup i usługę. »

Jak długo przechowywać dokumenty rachunkowe

Aktualizacja: 12.08.2008

Księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty inwentaryzacyjne przechowuje się przez minimum pięć lat. »

Jak w księgach rachunkowych ująć błędy

Aktualizacja: 30.07.2008

Ujawnione po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego błędy ujmuje się w księgach rachunkowych roku, w którym nieprawidłowości zostały wykryte. »

Dwa sposoby ujmowania opłat sądowych

Aktualizacja: 30.07.2008

Jedną z możliwości ujęcia kosztów sądowych jest zaliczenie ich do pozostałych kosztów operacyjnych w dacie ich poniesienia. Ten sposób jest zgodny z ujęciem podatkowym. »

Jak właściwie ustalić moment poniesienia kosztów

Aktualizacja: 23.06.2008

W jaki sposób podatnicy prowadzący księgę przychodów i rozchodów przy zastosowaniu metody kasowej powinni określać moment poniesienia kosztu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę? »

W jaki sposób rozliczyć korektę umorzenia

Aktualizacja: 10.06.2008

W 2006 roku ponieśliśmy nakłady na budynek biurowy, które zakwalifikowano jako remont. Po kontroli Urzędu Kontroli Skarbowej okazało się, że było to ulepszenie, musimy więc skorygować umorzenie. W którym roku mam to zaksięgować? Czy mogę w 2007 roku, skoro jeszcze nie zatwierdzono sprawozdania? »

Czy opłata za wniosek patentowy jest kosztem finansowym

Aktualizacja: 05.06.2008

Firma wpłaciła do Urzędu Patentowego opłatę za zgłoszony wniosek. Na jakie konto powinno się księgować takie opłaty? Czy stanowią one koszty finansowe? »

Jak rozliczać rachunkowo płatności dla pracowników w formie akcji

Aktualizacja: 26.05.2008

W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosło zastosowanie systemów wynagrodzenia pracowników akcjami emitowanymi przez jednostkę (stanowiących tzw. świadczenia kapitałowe lub inaczej nazywane jako programy opcji pracowniczych). Jak tego typu płatności należy rozliczać pod względem rachunkowym? »

Według jakiego kursu należy zaksięgować zwrot towarów

Aktualizacja: 07.05.2008

Nasza firma kupiła towary w Chinach i po jakimś czasie zwróciła je. Jaki należy zastosować kurs przy księgowaniu zwrotu towarów? Kurs z SAD, kurs NBP czy kurs z pierwotnej faktury zakupu? »

Jak zaksięgować opłaty w leasingu operacyjnym

Aktualizacja: 30.04.2008

Opłaty w leasingu operacyjnym w księgach rachunkowych leasingobiorcy mogą zostać zaliczone do kosztów równomiernie w ciągu całego okresu trwania umowy. »

Czy zakładowy plan kont powinien zawierać konta nieużywane przez jednostkę

Aktualizacja: 21.04.2008

Czy polityka rachunkowości i będący jej częścią plan kont muszą ujmować wszystkie konta, jakie są możliwe do założenia w przyszłości (np. według wzorcowego planu kont)? Czy wystarczy, że opisze się tylko te konta i operacje na nich, które są na dzień dzisiejszy wykorzystywane w firmie? »

Jak zaksięgować sprzedaż samochodu wykupionego po leasingu

Aktualizacja: 16.04.2008

Jak mam zaksięgować sprzedaż samochodu osobowego wykupionego po leasingu (operacyjnym). Samochód nie jest wzięty do środków trwałych firmy. Wartość wykupu samochodu jest wielokrotnie niższa niż cena, po której ma być sprzedany. Czy muszę robić aktualizację? »

Jak zaksięgować aport w spółce jawnej

Aktualizacja: 10.04.2008

W spółce jawnej jeden ze wspólników sprzedał 20 grudnia 2007 r. samochód osobowy wprowadzony na stan środków trwałych. Wartość początkowa samochodu wynosi 56 756 zł, a wartość umorzenia na 31 listopada 2007 r. 46 721 zł. Faktura VAT była wystawiona na kwotę 53 tys. zł VAT w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 2. Jak wyksięgować ze stanu środków trwałych wartość i umorzenie oraz jak zaksięgować samą fakturę VAT? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »