| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Zasady ogólne

Jak zaksięgować aport w spółce jawnej

Aktualizacja: 10.04.2008

W spółce jawnej jeden ze wspólników sprzedał 20 grudnia 2007 r. samochód osobowy wprowadzony na stan środków trwałych. Wartość początkowa samochodu wynosi 56 756 zł, a wartość umorzenia na 31 listopada 2007 r. 46 721 zł. Faktura VAT była wystawiona na kwotę 53 tys. zł VAT w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 2. Jak wyksięgować ze stanu środków trwałych wartość i umorzenie oraz jak zaksięgować samą fakturę VAT? »

Jak usługi związane z kupnem zwiększają cenę zakupu materiałów

Aktualizacja: 09.04.2008

Czy usługi takie jak np. cięcie materiału zwiększają cenę zakupu materiału, jeżeli księgi prowadzi się w cenach nabycia, czy też są to usługi obce? »

Odsetki od kredytu powiększają wartość środka trwałego w budowie

Aktualizacja: 08.04.2008

Odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę środka trwałego powiększają jego wartość. Jest tak jednak tylko do momentu przyjęcia tego aktywa do używania. »

Jakie informacje formalne powinny zawierać dokumenty sprzedaży

Aktualizacja: 04.04.2008

Każda jednostka gospodarcza dysponuje własnymi wzorami faktur czy rachunków, jednak minimalny zakres informacji, jaki powinny one zawierać, określają odpowiednie przepisy. »

Jak ująć składki do ZUS na przełomie roku

Aktualizacja: 02.04.2008

Mam pytanie dotyczące wynagrodzeń za grudzień 2007 r., które wypłaca się w styczniu 2008 r. Jak mam ująć w księgach rachunkowych ZUS w 2008 roku, aby był kosztem podatkowym w momencie zapłaty do ZUS? Jestem na księgach handlowych i zaksięgowałam ZUS w 2007 roku jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów i wykazałam w rachunku zysków. Jak teraz to mam ująć w 2008 roku? »

Czy jednorazowy przychód ponad 800 000 euro ze sprzedaży środka trwałego zmusza do prowadzenia pełnej rachunkowości

Aktualizacja: 11.03.2008

Czy jednorazowy przychód ze sprzedaży środka trwałego w kwocie ponad 800 000 euro powoduje, że jesteśmy zobowiązani do przejścia z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na pełne księgi rachunkowe? »

Jak księgować refundację składek pracowników niepełnosprawnych

Aktualizacja: 11.03.2008

Zatrudniamy pięciu pracowników ogółem, w tym dwie osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym, emeryta na 3/4 etatu oraz na 1/4 etatu osobę, która jest ponadto zatrudniona na cały etat u innego pracodawcy. Do końca 2007 r. nie płaciliśmy za tych pracowników składek na ubezpieczenie emerytalne, rozliczając je w deklaracji DRA jako finansowane z PFRON i z budżetu państwa. Od 2008 r. przysługuje refundacja składek na ubezpieczenia społeczne pracowników niepełnosprawnych. W jaki sposób można uzyskać tę refundację i jak ją zaksięgować? Czy jest opodatkowana? »

Inwestycje po sprzedaży trzeba wyksięgować

Aktualizacja: 05.03.2008

Kwota uzyskana przy sprzedaży nieruchomości inwestycyjnej stanowi pozostałe przychody operacyjne. Jej wartość księgową ujmuje się jako pozostały koszt operacyjny. »

Czy należy utworzyć odpis aktualizujący należność

Aktualizacja: 26.02.2008

W księgach rachunkowych naszej firmy w należnościach posiadamy fakturę na ok. 2 tys. zł. Faktura została wystawiona we wrześniu, jednak do dziś nie została zapłacona. Niedawno zostało wysłane wezwanie do zapłaty. Czy powinnam utworzyć na to odpis aktualizujący? »

Jak ująć w bilansie niedostarczone materiały

Aktualizacja: 22.02.2008

Jak należy ująć w bilansie opakowania potrzebne do produkcji, które do końca roku nie zostały dostarczone? »

Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw

Aktualizacja: 26.02.2008

Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki. »

Czy można zwiększyć wartość budynku

Aktualizacja: 15.02.2008

Na początku 2007 roku kupiliśmy budynek. W grudniu w związku z faktem, że ubiegamy się o kredyt, rzeczoznawca wycenił budynek więcej o kilkanaście procent. Czy jako wartość bilansową mogę przyjąć wycenę rzeczoznawcy? »

Jak ująć w bilansie saldo konta rozliczeń

Aktualizacja: 11.02.2008

Fakturę, którą otrzymaliśmy w styczniu tego roku, podzieliłam na koszty 2007 i 2008 roku. Koszty przypadające na ubiegły rok zaksięgowałam w grudniu - strona Wn konta zespołu 4, Ma konto 302 rozliczenie, natomiast w styczniu: strona Ma konta 210 rozrachunki 222VAT i Wn 302 rozliczenie, a także koszty przypadające na 2008 rok Wn konto zespołu 4, Ma konto 302. W związku z tym na koniec grudnia pozostała nierozliczona kwota po stronie Ma konta 302. Gdzie mam ją ująć w pasywach bilansu? »

Dowody księgowe w jednostkach prowadzących księgi rachunkowe

Aktualizacja: 07.02.2008

Czy prawidłowe jest dokumentowanie paragonem lub pokwitowaniem przyjęcia zapłaty za zakup materiałów i usług, np. noclegowych, dla naszych pracowników wykonujących usługi za granicą? Czy ustawa o rachunkowości przewiduje inny sposób dokumentowania tego typu wydatków? »

Przychód po zakończeniu usługi

Aktualizacja: 31.01.2008

Jeżeli realizacja usługi jest krótsza niż sześć miesięcy, to poniesione nakłady można uznać za produkcję w toku, a przychód ująć w roku zakończenia usługi. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK