| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama

Zasady ogólne

Inwentaryzacja: Można stosować arkusze spisowe

Aktualizacja: 20.12.2007

Jeżeli spółki posiadają duże ilości środków trwałych, dopuszczalne jest przy ich inwentaryzacji korzystanie z arkuszy spisowych z wpisanymi nazwami takich składników majątku jednostki. »

Kiedy księgować faktury, stosując metodę kasową i memoriałową

Aktualizacja: 20.11.2007

Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów i chciałabym się dowiedzieć, czy powinnam księgować faktury od razu, gdy je dostaję? Na czym polegają metody: memoriałowa i kasowa? »

Klasyfikacja kosztów prac rozwojowych zależy od ich końcowego efektu

Aktualizacja: 16.11.2007

Kiedy koszty prac rozwojowych można zaliczyć do wartości niematerialnych i prawnych? »

Anulowanie faktury możliwe tylko wtedy, gdy nie doszło do sprzedaży

Aktualizacja: 15.11.2007

Spółka, od której wynajmujemy lokal, anulowała kilka faktur za czynsz z ubiegłego roku i w zamian wystawiła nowe, z bieżącą datą. Czy tego typu operacja jest dozwolona? Jak to zaksięgować? »

Kiedy dowód księgowy może być kserokopią

Aktualizacja: 07.11.2007

Sporządziliśmy spis z natury. Czy kopią arkusza spisowego może być ksero oryginału? »

Na wypłaty spółka musi utworzyć rezerwę

Aktualizacja: 31.10.2007

Jeżeli zakładowy regulamin wynagradzania przewiduje takie wypłaty, jak nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne, to spółka powinna tworzyć rezerwę na ten cel. »

Inwentaryzacja 2007 - niezbędne druki i wzory dokumentów

Aktualizacja: 24.11.2008

Ustawa o rachunkowości określa, że podmioty gospodarcze stosujące przepisy ustawy mają obowiązek przeprowadzać okresowo spis z natury składników majątku. Prace inwentaryzacyjne powinny rozpocząć się najwcześniej 1 października, a zakończyć najpóźniej 15 stycznia następnego roku. Ponieważ rozpoczął się okres przeprowadzania inwentaryzacji, przedstawiamy najważniejsze dokumenty z tym związane. »

Jakie koszty powiększają wartość środka trwałego

Aktualizacja: 16.10.2007

Nasza firma zakupiła samochód kombi o wartości 7000 euro. Chcemy zaewidencjonować go w księgach rachunkowych jako środek trwały po przeliczeniu na złotówki. Jakie koszty powinniśmy wliczyć do wartości tego środka trwałego? Czy akcyza, szrotowe oraz ubezpieczenie auta podnosi wartość samochodu w księgach rachunkowych? »

Czy potwierdzać należności zerowe

Aktualizacja: 11.10.2007

Czy w ramach rocznej inwentaryzacji mamy obowiązek potwierdzać należności zerowe? Jeśli tak, to czy możemy je zinwentaryzować wcześniej, np. w listopadzie? »

Kiedy i jak prowadzić księgę inwentarzową

Aktualizacja: 10.10.2007

Czy istnieje obowiązek prowadzenia księgi inwentarzowej środków trwałych, jeżeli w jednostce prowadzona jest ewidencja (syntetyczna i analityczna) w module finansowo-księgowym programu komputerowego? »

Czy wyciąg z karty płatniczej jest dokumentem księgowym

Aktualizacja: 25.09.2007

Prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych. Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej dokonuję zakupów za granicą za pomocą internetu. Potwierdzeniem dokonania transakcji jest wyciąg z karty płatniczej. Czy wyciąg z karty płatniczej jest dokumentem księgowym stanowiącym podstawę księgowania w podatkowej księdze przychodów i rozchodów transakcji zakupu? »

Prenumerata czasopism jako przykład czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów

Aktualizacja: 21.09.2007

Kiedy firma powinna rozliczać koszty w czasie? Jaki okres przyjąć do rozliczenia tych kosztów? Czy koszty o niskich wartościach (nieistotne) także należy rozliczać w czasie? Jak ująć w księgach rachunkowych opłaconą z góry prenumeratę? »

Jak udokumentować przejście z księgowości tzw. ręcznej na prowadzoną przy użyciu programu finansowo-księgowego

Aktualizacja: 19.09.2007

Jesteśmy stowarzyszeniem, które do końca 2006 r. prowadziło księgowość (pełną) metodą „ręczną”. W marcu 2007 r. zakupiliśmy program finansowo-księgowy. Dokumenty księgowe zostały wprowadzone od początku roku obrotowego. Czy zarząd jednostki powinien zatwierdzić uchwałą wprowadzenie tego programu do użytkowania? Jeżeli tak, to na jaki artykuł ustawy o rachunkowości należy się powołać? »

Jak towarzystwa budownictwa społecznego księgują koszty i przychody operacyjne

Aktualizacja: 14.09.2007

Podstawowa działalność towarzystw budownictwa społecznego, polegająca na gospodarowaniu budynkami mieszkalnymi na zasadach najmu, z punktu widzenia zasad rachunkowości traktowana jest analogicznie do każdej innej działalności usługowej. »

Jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów w przypadku kilku rodzajów działalności

Aktualizacja: 07.09.2007

Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się z urzędem skarbowym na zasadach ogólnych. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. W najbliższym czasie chciałbym poszerzyć rodzaj prowadzonej działalności. W związku z tym zamierzam zgłosić zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, dodając dwa nowe wpisy. Działalność będzie wtedy prowadzona pod tym samym numerem NIP - tzn. moim jako przedsiębiorcy, ale pod trzema różnymi nazwami. Każda z nich będzie więc miała odrębny numer REGON. Wszystkie firmy będą miały tę samą siedzibę i miejsce przechowywania dokumentacji rachunkowej. Czy w tej sytuacji powinienem prowadzić odrębną księgę przychodów i rozchodów dla każdego z rodzajów działalności? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »