| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > TEMAT DNIA > Jak po zmianach ewidencjonować obrót na kasie rejestrującej

Jak po zmianach ewidencjonować obrót na kasie rejestrującej

Od 1 kwietnia 2013 r. w nowym rozporządzeniu w sprawie kas rejestrujących zostały określone m.in. zasady ewidencjonowania zwrotu i reklamacji towarów oraz korygowania pomyłek w ewidencjonowaniu.


Zostały też uregulowane zasady ewidencjonowania sprzedaży przez pośredników i agentów, zgłaszania kasy do urzędu, aktualizacji danych czy zakończenia pracy kasy.

Nowe rozporządzenie w większości powiela zasady ewidencjowania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania, ale wprowadza również nowe obowiązki i zasady ewidencjonowania, które do tej pory nie były określone w rozporządzeniu.

Mimo wcześniejszych zapowiedzi zasad tych nie regulują cztery odrębne rozporządzenia, tylko jedno w sprawie kas rejestrujących.


Zwroty towarów, reklamacje, pomyłki


Do tej pory zasady postępowania w przypadku stwierdzonych pomyłek, zwrotów, reklamacji nie były uregulowane. W celu ich rozliczenia podatnicy prowadzili ewidencje korekt. Od 1 kwietnia 2013 r. zasady postępowania w tym przypadku określa § 3 ust. 3-6 nowego rozporządzenia. W przypadku zwrotów towarów i reklamacji została wprost wyrażona zasada, że nie ewidencjonujemy tych zdarzeń na kasie rejestrującej. W tym celu należy prowadzić specjalną ewidencję. Inaczej niż dotychczas ustawodawca określił, jakie elementy powinna zawierać taka ewidencja.

Kasy rejestrujące od 1 kwietnia 2013 r.

Nie trzeba wymieniać kas fiskalnych po 1 kwietnia

Zapraszamy na forum Księgowość


Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji za okres .............................

....................................................................

Imię i nazwisko lub nazwa firmy

....................................................................

Adres

....................................................................

NIP

....................................................................

Numer ewidencyjny kasy rejestrującej

 

 

Lp.

Data sprzedaży

Nazwa towaru/
/usługi

Numer paragonu

Termin zwrotu/
/reklamacji

Zwrot całości należności

Zwrot części należności

Wartość brutto towaru/
/usługi

Podatek należny

Zwracana kwota brutto

Podatek należny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie okresu rozliczeniowego

 

 

 

 


Do ewidencji należy dołączyć:

• dokument potwierdzający sprzedaż oraz

• protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru albo usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria GRAVIS LEGAL GROUP Widera, Sułkowski Sp.j.

Kancelaria

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK