| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > TEMAT DNIA > Jak po zmianach ewidencjonować obrót na kasie rejestrującej

Jak po zmianach ewidencjonować obrót na kasie rejestrującej

Od 1 kwietnia 2013 r. w nowym rozporządzeniu w sprawie kas rejestrujących zostały określone m.in. zasady ewidencjonowania zwrotu i reklamacji towarów oraz korygowania pomyłek w ewidencjonowaniu.


Zostały też uregulowane zasady ewidencjonowania sprzedaży przez pośredników i agentów, zgłaszania kasy do urzędu, aktualizacji danych czy zakończenia pracy kasy.

Nowe rozporządzenie w większości powiela zasady ewidencjowania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania, ale wprowadza również nowe obowiązki i zasady ewidencjonowania, które do tej pory nie były określone w rozporządzeniu.

Mimo wcześniejszych zapowiedzi zasad tych nie regulują cztery odrębne rozporządzenia, tylko jedno w sprawie kas rejestrujących.


Zwroty towarów, reklamacje, pomyłki


Do tej pory zasady postępowania w przypadku stwierdzonych pomyłek, zwrotów, reklamacji nie były uregulowane. W celu ich rozliczenia podatnicy prowadzili ewidencje korekt. Od 1 kwietnia 2013 r. zasady postępowania w tym przypadku określa § 3 ust. 3-6 nowego rozporządzenia. W przypadku zwrotów towarów i reklamacji została wprost wyrażona zasada, że nie ewidencjonujemy tych zdarzeń na kasie rejestrującej. W tym celu należy prowadzić specjalną ewidencję. Inaczej niż dotychczas ustawodawca określił, jakie elementy powinna zawierać taka ewidencja.

Kasy rejestrujące od 1 kwietnia 2013 r.

Nie trzeba wymieniać kas fiskalnych po 1 kwietnia

Zapraszamy na forum Księgowość


Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji za okres .............................

....................................................................

Imię i nazwisko lub nazwa firmy

....................................................................

Adres

....................................................................

NIP

....................................................................

Numer ewidencyjny kasy rejestrującej

 

 

Lp.

Data sprzedaży

Nazwa towaru/
/usługi

Numer paragonu

Termin zwrotu/
/reklamacji

Zwrot całości należności

Zwrot części należności

Wartość brutto towaru/
/usługi

Podatek należny

Zwracana kwota brutto

Podatek należny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie okresu rozliczeniowego

 

 

 

 


Do ewidencji należy dołączyć:

• dokument potwierdzający sprzedaż oraz

• protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru albo usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

ELPIGAZ

ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »