| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: amortyzacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu amortyzacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące amortyzacja.

Płatności gotówką powyżej 15 tys. zł nie można zaliczyć w koszty

Aktualizacja: 12.01.2017

W wyniku nowelizacji ustawy o PIT i ustawy o CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która zaczęła obowiązywać z początkiem stycznia br., przedsiębiorcy płacący gotówką mogą stracić prawo do zaliczenia zakupu w koszty uzyskania przychodu, a także prawo do amortyzacji. Wystarczy, że przekroczą limit 15 tys. zł płatności gotówkowej. »

Limity podatkowe dla przedsiębiorców na 2017 rok

Aktualizacja: 12.12.2016

W oparciu o kurs euro na pierwszy dzień roboczy października ustala się wiele limitów podatkowych istotnych dla prowadzących działalność gospodarczą w 2017 rok. Są to wartości określające m.in wysokość przychodów uprawniający do ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, limit prowadzenia ksiąg rachunkowych czy też limit uprawniający do zwolnienia z VAT. »

Jak rozliczyć sprzedaż niezamortyzowanego samochodu

Aktualizacja: 29.11.2016

Na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych sprzedaż samochodu używanego w działalności gospodarczej stanowiącego środek trwały stanowi przychód z działalności gospodarczej. Natomiast kosztem uzyskania przychodu jest niezamortyzowana wartość początkowa samochodu. Jak prawidłowo rozliczyć sprzedaż niezamortyzowanego samochodu? »

Weryfikacja poprawności stosowanych okresów i stawek amortyzacji

Aktualizacja: 25.10.2016

W tym roku po raz pierwszy będzie badane sprawozdanie finansowe naszej firmy. W polityce rachunkowości przyjęliśmy stosowanie takich samych stawek amortyzacji dla celów bilansowych jak dla celów podatkowych. We wrześniu tego roku przyjęliśmy do ewidencji środków trwałych ulepszenie w obcym środku trwałym (budynku). Niestety okres, na jaki została zawarta umowa użyczenia budynku, wynosi 8 lat. Jakie znaczenie dla wyceny bilansowej będzie miało skrócenie okresu naliczania amortyzacji bilansowej? »

Wartość początkowa środka trwałego a wydatki na noclegi dla monterów

Aktualizacja: 14.10.2016

Spółka podjęła wątpliwość, czy wydatki na noclegi dla pracowników dostawcy montujących zakupioną maszynę zwiększą wartość początkową środka trwałego. »

Limit jednorazowej amortyzacji w 2017 r.

Aktualizacja: 12.10.2016

Wysokość jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w 2017 r. nie może przekraczać kwoty 215 tys. zł. Do jednorazowej amortyzacji mają prawo podatnicy, którzy w roku podatkowym rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej oraz mali podatnicy. »

Jak skorygować odpisy amortyzacyjne po otrzymaniu dotacji

Aktualizacja: 12.10.2016

Obowiązek skorygowania odpisów amortyzacyjnych od wydatków, które zostały sfinansowane dotacją, dotyczy tych sytuacji, gdy te środki pomocowe zostały już faktycznie otrzymane. A zatem, dopiero po otrzymaniu dotacji należy określić, jaka wartość odpisów dotychczas zaliczonych do kosztów powinna być z kosztów wyłączona, zaś następnie o tę kwotę należałoby zmniejszyć koszty bieżące, a nie dokonywać wstecznej korekty kosztów z tytułu odpisów amortyzacyjnych. »

Jak prowadzić ewidencję dotacji otrzymanych ze środków unijnych

Aktualizacja: 11.10.2016

Jednostka podpisała w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego umowę o dofinansowanie zakupu środków trwałych w wysokości 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowanych. Na czym polega obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji zdarzeń związanych z realizacją projektu dotowanego ze środków unijnych? »

Jak sporządzić dokument PT (protokół przekazania - przejęcia środka trwałego)

Aktualizacja: 20.09.2016

Do udokumentowania nieodpłatnego wprowadzenia środka trwałego do ewidencji i na stan majątku trwałego jednostki służy protokół przekazania - przejęcia środka trwałego, czyli dokument PT. Jakie elementy powinien zawierać i jak prawidłowo go wypełnić? »

Jak sporządzić dokument przyjęcia środka trwałego (OT)

Aktualizacja: 23.09.2016

Dokument przyjęcia środka trwałego do używania (OT) to dowód dokumentujący nabycie środków trwałych nowych, używanych lub ulepszonych, ale także wytworzonych w zakresie własnym. Jakie elementy powinien zawierać ten dokument i jak go prawidłowo sporządzić? »

Jednorazowa amortyzacja motocykla: Minister Finansów po raz kolejny zmienił zdanie

Aktualizacja: 25.08.2016

Pomimo, że przepisy podatkowe w zakresie definicji samochodu osobowego po raz ostatni zmieniły się 1 kwietnia 2014 roku, Minister Finansów wydał w tym okresie odmienne interpretacje. Co ciekawe, dwie sprzeczne ze sobą interpretacje wydał ten sam organ upoważniony do wydawania interpretacji w imieniu Ministra Finansów: Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu. Interpretacje dotyczą możliwości jednorazowej amortyzacji motocykla, wykorzystywanego w działalności gospodarczej. »

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w PIT 2016/2017 – poradnik MF

Aktualizacja: 18.08.2016

Ministerstwo Finansów przygotowało omówienie najważniejszych zasad dokonywania amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT). Walorem tego opracowania są też przykłady rozliczeń z wariantami rozliczeń amortyzacji. »

Czy można amortyzować lokal w złym stanie technicznym?

Aktualizacja: 22.07.2016

Jednym ze sposobów na nabycie tańszego mieszkania jest zainwestowanie w lokale w budynku o złym stanie technicznym. To wiąże się jednak z dużymi wydatkami na remont, np. organizowany przez wspólnotę zamieszkującą gmachem. Czy zwiększone wpłaty na fundusz remontowy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu? »

Czy motocykl można zamortyzować jednorazowo?

Aktualizacja: 05.07.2016

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach uznał, że motocykl nie jest pojazdem samochodowym i tym samym można go zamortyzować jednorazowo. Ale to stanowisko nie spodobało się Ministrowi Finansów, który właśnie zmienił interpretację wydaną przez katowicką izbę - wg nowej wykładni, motocykl to zdecydowanie pojazd samochodowy. »

Jak zaksięgować koszty ponoszone na założenie plantacji

Aktualizacja: 24.06.2016

Została założona spółka z o.o., która będzie prowadziła działalność w zakresie uprawy drzew stanowiących biomasę dla elektrowni. Będą to plantacje wierzby energetycznej i topoli. W jaki sposób zaksięgować ponoszone koszty na założenie plantacji? Jako spółka z o.o. jesteśmy zobowiązani do prowadzenia pełnej księgowości. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »